Страница 1 от 1
Avid BBDB7
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 12:24 am
от Admin
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 8:04 am
от TOYAGA
[quote]Както подсказва името (BBDB е съкращение от Ball Bearing Disc Brake), рамото, което е свързано с жилото и чрез което усилието се предава към буталата, [b]се върти с помощта на лагери[/b], което допринася за лекото действие на спирачката...[/quote]
Досега не съм чул лагери да са ПОМОГНАЛИ на нещо да се върти/движи... По-скоро може да се говори за УЛЕСНЯВАНЕ на нечие въртене/движение...
[quote]...темата "механични срещу хидравлични спирачки"[/quote]
Такава тема не е имало, НЯМА, няма и да има...
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 9:22 am
от KiZZo
Едно въпросче от мен. Има ли нужда от профилкатика? Не ми се ще да си отварям точно спирачките , при положение , че си работят ...
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 9:57 am
от Admin
[quote="TOYAGA"]
[quote]Както подсказва името (BBDB е съкращение от Ball Bearing Disc Brake), рамото, което е свързано с жилото и чрез което усилието се предава към буталата, [b]се върти с помощта на лагери[/b], което допринася за лекото действие на спирачката...[/quote]
Досега не съм чул лагери да са ПОМОГНАЛИ на нещо да се върти/движи... По-скоро може да се говори за УЛЕСНЯВАНЕ на нечие въртене/движение...
[/quote]
Благодаря, оправих го.
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 10:22 am
от bikerider
@KiZZO:
Да, спирачката има нужда от профилактика, главно смазване на "лагера". На страницата на SRAM би трябвало да има overhaul guide. Ако не можеш да го намериш, кажи и ще ти го пратя.
Казвам "лагер" в кавички, защото не е точно класически лагер, а легло със специална форма и три големи сачми.
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 11:48 am
от KiZZo
[quote="bikerider"]
@KiZZO:
Да, спирачката има нужда от профилактика, главно смазване на "лагера". На страницата на SRAM би трябвало да има overhaul guide. Ако не можеш да го намериш, кажи и ще ти го пратя.
Казвам "лагер" в кавички, защото не е точно класически лагер, а легло със специална форма и три големи сачми.
[/quote]
Да , знам го , обаче никъде не успях да намеря времето , през което е необходимо да се прави тази процедура. А и exploeded view-то на спирачката не ми хареса , много шайби , много бурми , много нещо ...
А да , и за тези които са го правили - могат да споделят каква грес са използвали
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 11:54 am
от bikerider
Лошото е, че трябва специализиран инструмент.
Най-добре иди в БАС или друг оторизиран магазин за профилактика.
Публикувано на:
Чет Сеп 29, 2005 12:27 pm
от caviara
[quote="bikerider"]
@KiZZO:
Да, спирачката има нужда от профилактика, главно смазване на "лагера". На страницата на SRAM би трябвало да има overhaul guide. Ако не можеш да го намериш, кажи и ще ти го пратя.
Казвам "лагер" в кавички, защото не е точно класически лагер, а легло със специална форма и три големи сачми.
[/quote]
А горе-долу колко често трябва да се прави?:I
Edit: малко късно видЕх другия пост (този на KiZZO)
Публикувано на:
Съб Окт 01, 2005 10:39 pm
от bestbg
аз карам с такава спирачка от няколко месеца... вече имам и 2-ра такава.... мн съм доволен... а профилкатиката колко често трябва да се прави?
Публикувано на:
Съб Окт 01, 2005 11:30 pm
от HepBeH_XaMcTep
отностно издърживостта на накладките - за 4 месеца тормоз(кал/дъжд/тиня и тн) и интензивно на предна спирачка(бб7203 мм) още не съм ги изхабил
1 недостатък(или поне при мен)
при по продължително интензивно използване на спирачката, неподвижната накладка се измества леко навън
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 8:33 am
от 4getcredo
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
1 недостатък(или поне при мен)
при по продължително интензивно използване на спирачката, неподвижната накладка се измества леко навън
[/quote]
Под "навън" имаш предвид, че се отдалечава от диска? Ако е така, по-скоро се износва, не се измества... или?!:D
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 9:41 am
от HepBeH_XaMcTep
[quote="4getcredo"]
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
1 недостатък(или поне при мен)
при по продължително интензивно използване на спирачката, неподвижната накладка се измества леко навън
[/quote]
Под "навън" имаш предвид, че се отдалечава от диска? Ако е така, по-скоро се износва, не се измества... или?!:D
[/quote]
да,
накладката се отдалечава от диска;
просто няма шанс в рамките на няколко часа каране да се изхабят видимо накладките
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 11:57 am
от 4getcredo
Има шанс! Питай lechuga.
Но той много спира
.
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 12:08 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="4getcredo"]
Има шанс! Питай lechuga.
Но той много спира
.
[/quote]
възможно...
просто понякога усещам как хода на лостчето се увеличава осезаемо в рамките на 1/2 спускания по стръмни участаци;
нямам друго обяснение за това освен, че дясната накладка понякога се измества навън....
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 1:20 pm
от jivkonik
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
[quote="4getcredo"]
Има шанс! Питай lechuga.
Но той много спира
.
[/quote]
възможно...
просто понякога усещам как хода на лостчето се увеличава осезаемо в рамките на 1/2 спускания по стръмни участаци;
нямам друго обяснение за това освен, че дясната накладка понякога се измества навън....
[/quote]
С какво жило и броня си? Кевларените Jagwire? Аз съм с такива и съм го изпитвал този номер с увеличването на хода на лостчето, но то си е от износване на накладките и от промяна на дължината на системата жило-броня от якото стискане. Колкото и да е малко го има. Ако си сложиш Nokon броня сигурно няма да се получава поне от жилото и бронята!
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 1:46 pm
от HepBeH_XaMcTep
с Jagwire съм и жило и броня;
може и от това да е...
но при положение, че ползвам интензивно предна спирачка в продължение на над 3 месеца без да съм изхабил накладките ме съмнява да едно спускане да има осезаемо износване на калодките
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 4:59 pm
от jivkonik
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
с Jagwire съм и жило и броня;
може и от това да е...
но при положение, че ползвам интензивно предна спирачка в продължение на над 3 месеца без да съм изхабил накладките ме съмнява да едно спускане да има осезаемо износване на калодките
[/quote]
Като почнеш да пишеш за калодки в тема за дискови спирачки и ме напушва смях....
:wavey:
Умната ей!
Публикувано на:
Нед Окт 02, 2005 6:52 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="jivkonik"]
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
с Jagwire съм и жило и броня;
може и от това да е...
но при положение, че ползвам интензивно предна спирачка в продължение на над 3 месеца без да съм изхабил накладките ме съмнява да едно спускане да има осезаемо износване на калодките
[/quote]
Като почнеш да пишеш за калодки в тема за дискови спирачки и ме напушва смях....
:wavey:
Умната ей!
[/quote]
леле....
...вижте ко правят 3 часа решаване на задачи по математика!!!!:batman:
Публикувано на:
Пон Окт 03, 2005 7:36 am
от bikerider
@Хамстер:
Хода на лостчето расте както каза Живко от свиването на бронята. При по-продължително стискане бронята се свива повече.
Иначе вътрешната накладка има лошото свойство при продължително спиране да се износва под лек ъгъл спрямо диска, ако не я поддържаш хубаво стегната/ На практиказа да не става така, трябва винаги леко да шуми и да я поддържаш така чрез врътката.
Иначе като се износи накриво не може после да се стегне така, че хем да не шуми, хем да не се криви ротора. Крива ли е, нямаш избор освен да я стегнеш хубаво и да чакаш да се износи паралелно, за което трябва редовно да я проверяваш, например като стиснеш лостчето и с последните 1-2мм от хода му гледаш внимателно дали диска се криви (1-2мм). Ако да, стягяш вътрешната накладка и търпиш шума. Това е цената.
Edit: иначе за профилактика бих препоръчал заедно с главините, тоест около 5-6 месеца при сухо каране и 3 месеца при мокро каране.
Публикувано на:
Пон Окт 03, 2005 8:24 am
от HepBeH_XaMcTep
при мен за щастие роторът е още достатъчно прав, за да не стърже по максимално приближена дясна накладка;
A когато ходът на лостчето стане по-голям след продължително спиране - роторът се "накланя" към неподвижната накладка повече от нормалното;
това го корегирам, като приближа накладката към ротора
Публикувано на:
Пон Окт 03, 2005 9:29 am
от bikerider
Да, това казвам и аз - при продължително стискане вътрешната накладка се износва под ъгъл.
[quote="HepBeH_XaMcTep"]
при мен за щастие роторът е още достатъчно прав, за да не стърже по максимално приближена дясна накладка;
[/quote]
А трябва лекичко да стърже винаги, ако искаш да минимизираш омекването на лостчето при по-продължително спиране. Така ще намалиш до минимум и изхабяването на накладката под ъгъл.
Публикувано на:
Пон Окт 03, 2005 1:28 pm
от lechuga
[quote="4getcredo"]
Има шанс! Питай lechuga.
Но той много спира
.
[/quote]
Без удари под кръста;)
Публикувано на:
Пон Окт 03, 2005 5:13 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="lechuga"]
[quote="4getcredo"]
Има шанс! Питай lechuga.
Но той много спира
.
[/quote]
Без удари под кръста;)
[/quote]
:lolup::bowdown:
@BaiRaider - Я го знам бре, мене жокер ми не требва
Публикувано на:
Вто Окт 04, 2005 5:07 pm
от axelmax
незнам за какъв ключ говорите за раглабяне на спираките ,но моята HAYES mx-1,си я раглябям без проблем-(използвам една много танка отверка ,с която надигам пружината и махам контрата и тва е ама не го правете без очила ,защото контара ми е летяла към окото един-два пъти)
освен този лагер,които не ебаш лагер(с трите съчми)служи за избутване на буталото, има друг лагер, които си ебаш лагер (съчми в сепаротор и две легла)
незмам как е при АВИД,но при моята може да се натега пружината,демек е на две положения
Публикувано на:
Вто Окт 04, 2005 7:27 pm
от bikerider
[quote="axelmax"]
освен този лагер,които не [b]ебаш[/b] лагер(с трите съчми)служи за избутване на буталото, има друг лагер, които си [b]ебаш[/b] лагер (съчми в [b]сепаротор[/b] и две легла)
[/quote]
:rofl::rofl:
ама малко преиграваш