sailman написа:За динамо-главина мисля, че ще е по-добре да забравим... Говоря, пак да натвърдя, не за велотуризъм а за сериозно планинско колоездене по често неизвесни терени.
За литиевите батерии - не знам Скъпи са, а лично аз нямам преки наблюдения относто реалните им качества.
Колкото до качествените алкални - Като си знам горе-долу консумацията, общо взето предвиждам по една двойка на 2 дена за GPS-а и също 2 бр. за фотото на около 150 -160 снимки. което за 10 дневен преход прави 10 бр.+ 2 бр. резерва за ГПС-то и 6 бр.+ 2 бр. резерв за фотото. Или общо 20 бр. АА батерии. При ср. тегло около 24-25 г./бр. = 500 гр. тегло...Много ми се вижда това.
А тая година се готвим за 15-дневен преход, тъй че...
Към тия горните се прибавят и все пак един комплект за осветлението - челник и фар, щото всичко се случва в гората...
PtD написа:Евтини Li-Ion има в http://www.dealextreme.com/. За тях трябва и друго зарядно, обаче.
did написа:Не бъркай незарядните литиеви батерии със зарядните литий-йон или литий-полимер. Те даже не са за едни и същи устройства, понеже повечето зарядни Li-ion не са 1.5, а 3V.
deadahmed написа:Около 2.5 килограма е
obelix написа: Ако ви влекат преходи по 2 седмици през дивото, само с карта и минимум GPS ( ако вече наистина се затриете ) може да ви хареса още повече
4getcredo написа:obelix написа: Ако ви влекат преходи по 2 седмици през дивото, само с карта и минимум GPS ( ако вече наистина се затриете ) може да ви хареса още повече
И аз така бих го предпочел, ако нещата са наистина на кантар... ГПС-ът не е средство за оцеляване или за предотвратяване на загубване. С него се регистрира и след това анализира зачукването ... а и споделяш с велосипеднаго брата.
hrissim написа:1. Батерии.
- да сметна за 15 дена колко алкални батерии ще ми трябват
subritual написа:hrissim написа:1. Батерии.
- да сметна за 15 дена колко алкални батерии ще ми трябват
Освен това ще трябва да сметнеш и къде да ги изхвърлиш.
sailman написа:...
по маршрута, дето е прекаран така, че да има населено място, от където купуваме храна за вечерта и обядваме. В някои случаи, обаче се налага да се остава два-три дена в гората.
subritual написа:...
subritual написа:...
Не знам защо подритнахте идеята с електрическата главина,като тя е способна да зарежда абсолютно всичко нисковолтово,което е необходимо.
hrissim написа:по маршрута, дето е прекаран така, че да има населено място, от където купуваме храна за вечерта и обядваме. В някои случаи, обаче се налага да се остава два-три дена в гората.
...А тогава как си сигурен,че алкалните батерии няма да попаднат отново в природата?
Не искам да си причиня това на велосипеда. Отделно динамо-главините се въртят като тегло около грамажа на енергийният пакет, дето съм го писал по-горе. а и издръжливостта им при СЕРИОЗНИ терени и натоварвания е неизвесна. Изобщо - много неясноти има около тия джаджи в планината.Не знам защо подритнахте идеята с електрическата главина,като тя е способна да зарежда абсолютно всичко нисковолтово,което е необходимо...
Енергийна автономност при многодневни преходи
Потребители, разглеждащи този форум: didkodidi и 37 госта