Страница 1 от 2

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 2:31 pm
от velco
Хмм, исфинете, като стана дума за карбон - какво има под карбона ?

Може би не за Juicy-тата, ами там при кормила, колове, кобилици, рамки ...

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 2:51 pm
от TOYAGA
[quote="velco"]

Хмм, исфинете, като стана дума за карбон - какво има под карбона ?

Може би не за Juicy-тата, ами там при кормила, колове, кобилици, рамки ...
[/quote]


"Под" карбона в какъв смисъл?

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 3:26 pm
от velco
[quote="TOYAGA"]

[quote="velco"]

Хмм, исфинете, като стана дума за карбон - какво има под карбона ?

Може би не за Juicy-тата, ами там при кормила, колове, кобилици, рамки ...
[/quote]


"Под" карбона в какъв смисъл?
[/quote]


Ами той карбона нали е плат (поне при тези компоненти на които се вижда плетката), който евентуално е "залепен" на някаква сърцевина. От какво е въпросната сърцевина?

И в този ред на мисли, защо ли не правят рамки, ламинирани с фибростъкло, за ценовия сегмент между алуминия и карбона?

[Да поясня, че правя аналогия с технологиите за производство на корпуси на лодки/яхти и дъски за (уинд/кайт)сърф, която аналогия може да е съвсем не на място :dunno:]

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 3:45 pm
от afterburner
[quote="velco"]


Ами той карбона нали е плат (поне при тези компоненти на които се вижда плетката), който евентуално е "залепен" на някаква сърцевина. От какво е въпросната сърцевина?
[/quote]


Хм, няма сърцевина, това са много слоеве плат от въглеродни нишки (въпросния 'карбон', за който говориш), слепени със смола и с формата на дадения детайл, чиято функция изпълняват. Капачките на командите например.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 5:21 pm
от TOYAGA
[quote="velco"]

Ами той карбона нали е плат (поне при тези компоненти на които се вижда плетката), който евентуално е "залепен" на някаква сърцевина. От какво е въпросната сърцевина?

И в този ред на мисли, защо ли не правят рамки, ламинирани с фибростъкло, за ценовия сегмент между алуминия и карбона?

[Да поясня, че правя аналогия с технологиите за производство на корпуси на лодки/яхти и дъски за (уинд/кайт)сърф, която аналогия може да е съвсем не на място :dunno:]
[/quote]


Значи карбонът/въглеродът наистина е нишка, от която се изработват тъкани с определени характеристики. И наистина тези тъкани се редят/лепят на слоеве под точно определен ъгъл един върху друг върху позитивен/негативен калъп, за да се получи желаната форма на детайла. Само че случаите, когато замисълът на конструктора е сърцевината да остава вътре в крайния продукт, са много редки, макар наистина да ги има. В такива случаи обаче се говори не за карбонов детайл, а за ламиниран с карбон алуминий или титан (респ. за армиран с алуминий/титан карбон) примерно, където металът носи едни напрежения (където е по-добър), а карбоновият ламинат му помага за други (където пък той е по-добър)...

Технологията при стъклопластите е подобна (принципа на лепенето на слоеве), но има две много съществени различия с карбона. Първото е, че стъклопластовите тъкани по правило са изработени от нетъкан текстил с аморфна структура и също такава носеща характеристика - нищо общо с внимателно конструираните тъкани на карбона, при който нерядко се държи сметка за минути и секунди от градуса както в разположението на нишките в даден слой, така и между отделните слоеве. Втората е, че стъклопластите по правило не преминават заключителна термична обработка за разлика от карбоновите детайли, които се пекат в автоклави, при което търсените характеристики се запечатват в молекулярния строеж на материала.

В резултат може грубо да се каже, че детайлите от стъклопласти са с по-ниска якост (да не говорим за дефинирани характеристики по определени направления или по отношение на определени напрежения) от карбоновите, поради което не намират приложение при изложени на сериозни напрежения носещи структури, каквито има при велосипедите. Просто казано - една стъклопластова рамка с определена якостни характеристики би тежала повече от конкурентна по отношение на характеристиките рамка от стомана, алуминий или карбон.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 5:53 pm
от batman
[quote="TOYAGA"]

[quote="velco"]

Ами той карбона нали е плат (поне при тези компоненти на които се вижда плетката), който евентуално е "залепен" на някаква сърцевина. От какво е въпросната сърцевина?

И в този ред на мисли, защо ли не правят рамки, ламинирани с фибростъкло, за ценовия сегмент между алуминия и карбона?

[Да поясня, че правя аналогия с технологиите за производство на корпуси на лодки/яхти и дъски за (уинд/кайт)сърф, която аналогия може да е съвсем не на място :dunno:]
[/quote]


Значи карбонът/въглеродът наистина е нишка, от която се изработват тъкани с определени характеристики. И наистина тези тъкани се редят/лепят на слоеве под точно определен ъгъл един върху друг върху позитивен/негативен калъп, за да се получи желаната форма на детайла. Само че случаите, когато замисълът на конструктора е сърцевината да остава вътре в крайния продукт, са много редки, макар наистина да ги има. В такива случаи обаче се говори не за карбонов детайл, а за ламиниран с карбон алуминий или титан (респ. за армиран с алуминий/титан карбон) примерно, където металът носи едни напрежения (където е по-добър), а карбоновият ламинат му помага за други (където пък той е по-добър)...

Технологията при стъклопластите е подобна (принципа на лепенето на слоеве), но има две много съществени различия с карбона. Първото е, че [color=red]стъклопластовите тъкани по правило са изработени от нетъкан текстил с аморфна структура и също такава носеща характеристика - [/color] [color=red]нищо общо с внимателно конструираните тъкани на карбона, при който нерядко се държи сметка за минути и секунди от градуса както в разположението на нишките в даден слой, така и между отделните слоеве.[/color] Втората е, [color=red]че стъклопластите по правило не преминават заключителна термична обработка за разлика от карбоновите детайли[/color], които се пекат в автоклави, при което търсените характеристики се запечатват в молекулярния строеж на материала.

В резултат може грубо да се каже, че детайлите от стъклопласти са с по-ниска якост (да не говорим за дефинирани характеристики по определени направления или по отношение на определени напрежения) от карбоновите, [color=red]поради което не намират приложение при изложени на сериозни напрежения носещи структури[/color], каквито има при велосипедите. Просто казано - една стъклопластова рамка с определена якостни характеристики би тежала повече от конкурентна по отношение на характеристиките рамка от стомана, алуминий или карбон.


[/quote]


Тояга, понякога се изказваш чел-недочел и това не се случва твърде рядко. Ама що'т не ни се затъва в дребнави заяждания си мълчим! ;) После кажи пак, че глупавите били от Русе, а смачканите от Пловдив!!!!!!! :sleeping:

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 5:59 pm
от TOYAGA
batman, ако имаш да кажеш нещо по същество, казвай! Иначе нали знаеш...

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 6:28 pm
от Doctora
Ето ви връзката между напрежения и деформации за различните композитни материали. Който желае повече информация- да се обади!

[b]Download Attachment:[/b] [url=http://www.mtb-bg.com/forum/data/doctora/2006411112724_stress_strain.jpg][img]images/icon_paperclip.gif[/img] stress_strain.jpg[/url]
78.99 KB

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 6:46 pm
от TOYAGA
@ Doctora

:agree:

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:10 pm
от velco
Хмм, по отношение на начервените части, ето какво ми е известно от "корабостроенето":

Има аморфни (в смисъл фъндък от нишки), има и плетени изделия от фибростъкло, респ. има корпуси на лодки от "фъндъци", има корпуси, ламинирани с плат, има комбинации (ламинати) фъндъци+плат. За сърфове се ползват само платове - фибростъкло, карбон, кевлар, карбон+кевлар - и винаги технологията е ламиниране на полистирен, рядко други полимери, напр. Divynicell(R).

Заключителната термична обработка е не за платовете, а за полимеризация на епоксидната смола.

При ламинацията на корпуси, общо взето тъканите са взаимозаменяеми - слоеве тъкан могат да се заменят в реда фибростъкло -> карбон -> карбон+кевлар -> кевлар, като се намалява масата при зададена здравина (само дето не може само от кевлар).

Сега, ако, да речем, рамките за велосипеди са ламинати, логично е да си зададем въпроса защо ако можем да ламинираме с карбон, да не можем и с кевлар или с фибростъкло.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:26 pm
от batman
[quote="TOYAGA"]

batman, ако имаш да кажеш нещо по същество, казвай! Иначе нали знаеш...
[/quote]


Не ми се пише, щото съм уморен. Накратко - говорим за една много голяма група композитни материали (така нар. стъклонапълнени), която ти зачеркна над 90% с един замах. Свързващите полимери също варират в безобразно голямо количество - от различни термореактивни смоли (фенолови, полиестерни, епоксидни... ) до каучуци и полиуретани. Армиращите стъклени нишки също са безобразно много видове по хим. състав и дебелини. Стъкленият текстил най-грубо се дели на стъкломат и стъклен плат. Стъкленият плат също има много начини на изтъкаване под ралични ъгли и от различни дебелини влакна + тъкани с вариращи дебелини на влакната........ Бтв, има абсолютно сходство с карбоновия текстил. Темата е безобразно разливаща се и аз не твърдя, че съм достатъчно компетентен, за да осветлявам по нея, само че съм присъствал на експерименти в лаборатории по време на изпитания и видях резултати, които превъзхождат карбона по основните якостни характеристики и в някои случаи го доближават и като маса. Има и някои военни (напр. SG/4) стъклонапълнени материали, които визуално приличат на вълна (в частично полимеризиран вид), които се тъпчат в сложни инструменти с нагреватели и охлаждащи водни ризи, след което се пресоват под неуписуемо високо налягане на 2000-тонни преси и се пекат около 40 минути докато полимеризацията завърши напълно. От този материал се правят обтекатели и реактивни сопла за преносими зенитни комплекси, както и някои други военщинки. В България русенският завод "Дунарит" (който гръмна по едно време) изготвяше детайли по тази руска технология от 70-те години на миналия век. От руския стъклонапълнен полимер може да се направи перфектна МТВ-рамка, която е почти толкова лека, колкото карбоновата, но за разлика от нея е неразрушима от удар или при падане (спокойно понася падане от 10-я етаж), 20 години може да се препича на слънце, без ултравиолетовите лъчи да провокират кристализация на полимера (така нар. стареене на полимерите, изразяващо се в "омрежване" на структурата им поради което с течение на времето те стават все по-крехки).
Знам от приятели, лично участвали в експерименти със стъклопласти в български лаборатории по поръчки за аеро-космическата индустрия, че са експериментирали със стъклени нишки с нано-диаметър, манипулирано подреждани с нужната пространствена ориентация. Резултатите са били зашеметяващи, особено когато композитния материал е допълнително аериран, т. е. напълнен с мехурчета като шоколадите Мilka lefle.
Та да се върнем на въпроса - ето ти два от многото примери за стъклопласти с по-добри параметри от карбона. Това, че се ползва масово карбон е поради съвсем други причини,темата е безкрайна и след "А" ще трябва да кажем "Б" и така - до карая на света... както пее в оная песничка м-р Деянов. Уморен съм и спирам.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:31 pm
от TOYAGA
[quote="velco"]


Има аморфни (в смисъл фъндък от нишки), има и плетени изделия от фибростъкло, респ. има корпуси на лодки от "фъндъци", има корпуси, ламинирани с плат, има комбинации (ламинати) фъндъци+плат. За сърфове се ползват само платове - фибростъкло, карбон, кевлар, карбон+кевлар - и винаги технологията е ламиниране на полистирен, рядко други полимери, напр. Divynicell(R).
[/quote]


Не съм запознат в подробности с каробната материя, но фактът, че при сърфовете (където теглото, респ. структурната якост има по висок приоритет) се използват тъкани материали вместо нетъкан текстил, потвърждава именно казаното от мен по-горе.

[quote]Заключителната термична обработка е не за платовете, а за полимеризация на епоксидната смола.[/quote]


Да, точно така е.

[quote]При ламинацията на корпуси, общо взето тъканите са взаимозаменяеми - слоеве тъкан могат да се заменят в реда фибростъкло -> карбон -> карбон+кевлар -> кевлар, като се намалява масата при зададена здравина (само дето не може само от кевлар).[/quote]


"Взаимозаменяемостта" в случая е чисто целева - в крайна сметка се гони оптимално съчетание от търсената якост, тегло и не на последно място - себестойност.

[quote]Сега, ако, да речем, рамките за велосипеди са ламинати, логично е да си зададем въпроса защо ако можем да ламинираме с карбон, да не можем и с кевлар или с фибростъкло.[/quote]


Защото както казах по-горе, ламинирането с кевлар или с фибростъкло няма да отговори на заданието. Tаблицата на Doctora е чудесна илюстрация.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:34 pm
от did
Velco, никой не казва, че не можеш да "оплетеш" нишките на фибростъклото в някаква тъкан и да я поставиш по определен начин.

Просто самите НИШКИ фибростъкло са от аморфен материал (нали знаеш във физиката на кое казват glassy system), а всяка нишка в карбона си има една мноооого точна структура с минимални деформации, което прави двете нишки просто несравними като показатели. Оттам нататък е въпрос на плетка.. и .. хм.. за съжаление, на цена. А последния аргумент (цената) е близък до акъла отговор на въпроса що няма кораби с корпус от карбон.

EDIT:

Карбоновите нишки всъщност изглеждат така:

[img]http://www.nec.com/global/corp/images/H0602.jpg[/img]

което няма нищо общо с просто отлятите стъклени нишки, в които даже няма подобие на кристална структура.

Батмане, хай да си поговорим за нанотехнологии, че отдавна не съм се заяждал с някого.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:42 pm
от hlebarka
[quote="batman"]

аериран, т. е. напълнен с мехурчета като шоколадите Мilka lefle.
[/quote]


:lol:

Етва е толерантност към мнозинствата.:rofl:

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:42 pm
от batman
[quote="did"]

Velco, никой не казва, че не можеш да "оплетеш" нишките на фибростъклото в някаква тъкан и да я поставиш по определен начин.

Просто самите НИШКИ фибростъкло са от аморфен материал (нали знаеш във физиката на кое казват glassy system), а всяка нишка в карбона си има една мноооого точна структура с минимални деформации, което прави двете нишки просто несравними като показатели. Оттам нататък е въпрос на плетка.. и .. хм.. за съжаление, на цена. А последния аргумент (цената) е близък до акъла отговор на въпроса що няма кораби с корпус от карбон.
[/quote]


Прав си, само че това важи за старите технологии за получаване на стъклени нишки.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:48 pm
от did
[quote="batman"]


Прав си, само че това важи за старите технологии за получаване на стъклени нишки.
[/quote]

Ами значи просто новите не са "стъклени" (glassy), щото "glassy crystal" е нещо като "дървен камък", т.е. говориш за нещо друго, не за тва дето velco пита и TOYAGA му отговаря.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 7:54 pm
от velco
[quote="did"]
Просто самите НИШКИ фибростъкло са от аморфен материал (нали знаеш във физиката на кое казват glassy system), а всяка нишка в карбона си има една мноооого точна структура с минимални деформации, което прави двете нишки просто несравними като показатели. Оттам нататък е въпрос на плетка.. и .. хм.. за съжаление, на цена. А последния аргумент (цената) е близък до акъла отговор на въпроса що няма кораби с корпус от карбон.
[/quote]

Да. Знам. Гледай сега:

Има корпуси от желязо, има корпуси (оттук нанатък ламинати) от фибростъкло, има корпуси от карбон (има, има, яхтите от America's Cup), има корпуси от предните + кевлар.

Аналогичен случай при мачтите (или въдичарските пръти)- има мачти от алуминий, има мачти от фибростъкло, има мачти от фибростъкло + различни проценти карбон.

Също така има гикове от алуминий, има гикове от карбон.

Също така има рамки от желязо, има рамки от алуминий, има рамки от карбон.

Логично се задаваме въпроса защо няма рамки (или гикове) от фибростъкло. Ясно е, че причина има, въпроса е каква е тя, обяснено кат за програмист? ;)

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:02 pm
от TOYAGA
@ batman

Ако за миг допуснем, че наистина знаеш какви са истинските причини за масовата употреба на карбона, то би трябвало да ти е известно, че пропуснатите от мен 90% (по чиято повърхност ти все пак реши да се изпързаляш с цел да симулираш говорене по същество) съдържат материали, технологии и производствени способи, чиято употреба в потребителски стоки от рода на визираните от velco сърфове и велосипеди към настоящия момент е, меко казано, безумна. Това по същество.

Не по същество. Както можеш да свариш водка от табуретка, така можеш да направиш и рамка на велосипед от вълнената жилетка на баба си. Въпросът е какви усилия и средства ще ти струва това, както и дали крайният резултат ще ги заслужава. Голямото изкуство в живота, Вселената и всичко останало е да получаваш оптимален резултат при влагане на минимум усилия и средства.

Съдейки по гръмко манифестираната ти преумора, ти си доста далеч от овладяването на това изкуство. Трябва да се упражняваш повече... :)

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:03 pm
от batman
[quote="did"]

[quote="batman"]


Прав си, само че това важи за старите технологии за получаване на стъклени нишки.
[/quote]

Ами значи просто новите не са "стъклени" (glassy), щото "glassy crystal" е нещо като "дървен камък", т.е. говориш за нещо друго, не за тва дето velco пита и TOYAGA му отговаря.
[/quote]


За най-новите технологии не съм компетентен да кажа за какво точно става дума, имам само подозрения, но за руския материал съм 100% сигурен, че се използват класически стъклени нишки. Материалът вече би трябвало да е разсекретен, така че който се интересува да пита в "Дунарит" (ако го има още).

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:04 pm
от did
[quote="velco"]


Логично се задаваме въпроса защо няма рамки (или гикове) от фибростъкло. Ясно е, че причина има, въпроса е каква е тя, обяснено кат за програмист? ;)
[/quote]

щото това са конструкции, в които има елементи, подложени на голяма сила на опън, а не на натиск. Именно карбоновите нишки са тези, които при такова натоварване не позволяват на материала да се пръсне. То е като при железобетона - стоманата държи на опън, бетона на натиск и ефекта е здрава конструкция. Устойчивостта на опън на една въглеродна нишка, изградена с малко дефекти (т.е. скъпа) не може да се сравнява с нищо друго. За целите на корпуси на яхти и т.н. обаче няма нужда нишките да са чак толкова съвършени (с точност до атом), та за това си има и карбон и карбон и карбон и ... и не само цената е различна. Та недей да смесваш карбона за разни сърфове с карбона за дребни супер скъпи детайли, като тия, от които тръгна темата и после уйде в рЯката.

EDIT:
ей тука има добро научно-популярно обяснение на разликите в поведението на стъклените и карбоновите нишки:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fibreglass

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:17 pm
от TOYAGA
@ velco

В допълнение към казаното от did за опъна и като за програмист... още една таблица :)

[img]http://picvalley.net/files/2006/04/11/999c6cd24c80aa6c51e68097ca705c4b.jpg[/img]

[i]* peep e особен вид фермена конструкция, която няма съществено значение в случая[/i]

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:27 pm
от batman
[quote="TOYAGA"]

@ batman

Ако за миг допуснем, че наистина знаеш какви са истинските причини за масовата употреба на карбона, то би трябвало да ти е известно, че пропуснатите от мен 90% (по чиято повърхност ти все пак реши да се изпързаляш с цел да симулираш говорене по същество) съдържат материали, технологии и производствени способи, чиято употреба в потребителски стоки от рода на визираните от velco сърфове и велосипеди към настоящия момент е, меко казано, безумна. Това по същество.

Не по същество. Както можеш да свариш водка от табуретка, така можеш да направиш и рамка на велосипед от вълнената жилетка на баба си. Въпросът е какви усилия и средства ще ти струва това, както и дали крайният резултат ще ги заслужава. Голямото изкуство в живота, Вселената и всичко останало е да получаваш оптимален резултат при влагане на минимум усилия и средства.

Съдейки по гръмко манифестираната ти преумора, ти си доста далеч от овладяването на това изкуство. Трябва да се упражняваш повече... :)




[/quote]

Тоя път на 90% ще се съглася с теб. Останалите 10% несъгласие са за технологии, които са приложими в масовото производство,включително и за велосипеди, защото вече има изработени прототипи, но поради една или друга причина не им е дошло времето.
Но да се върнем към твоите КАТЕГОРИЧНИ твърдения: [color=red]"стъклопластовите тъкани по правило са изработени от нетъкан текстил" - [size=167]не е правило!!! [/size] [/color]

[color=green]"нищо общо с внимателно конструираните тъкани на карбона, при който нерядко се държи сметка за минути и секунди от градуса както в разположението на нишките в даден слой, така и между отделните слоеве" [size=167]напротив, много общо!!! [/size][/color]

[color=blue]"че стъклопластите по правило не преминават заключителна термична обработка за разлика от карбоновите детайли" [size=167]Напротив, при някои видове стъклонапълнени полимери това е задължително!!! [/size][/color]

[color=navy]"поради което не намират приложение при изложени на сериозни напрежения носещи структури" [size=167]Айде бе - стрингерите на самолетното крило или ракетното сопло не са подложени на сериозни напрежения??? [/size][/color]


Уффффффф, аре лека! :yawn2:

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:28 pm
от did
[quote="batman"]


За най-новите технологии не съм компетентен да кажа за какво точно става дума, имам само подозрения, но за руския материал съм 100% сигурен, че се използват класически стъклени нишки. Материалът вече би трябвало да е разсекретен, така че който се интересува да пита в "Дунарит" (ако го има още).
[/quote]


почвам да си мисля, че Спринт и Балкан направиха грешка като те изтърваха. сега щяха да са първите в света фирми, патентовали стъклени рамки и щахя да печелят париии, мнооооого повече пари! А ако СРАМ те бяха взели можеше и новите X9 да се правят на остров Морано.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:39 pm
от batman
[quote="did"]

[quote="batman"]


За най-новите технологии не съм компетентен да кажа за какво точно става дума, имам само подозрения, но за руския материал съм 100% сигурен, че се използват класически стъклени нишки. Материалът вече би трябвало да е разсекретен, така че който се интересува да пита в "Дунарит" (ако го има още).
[/quote]


почвам да си мисля, че Спринт и Балкан направиха грешка като те изтърваха. сега щяха да са първите в света фирми, патентовали стъклени рамки и щахя да печелят париии, мнооооого повече пари!
[/quote]


Аре вече за последно!!! Пари се правят по други начини, а не чрез нискотехнологични и малки фирми като горе цитираните. Ще кажа само, че на местна почва (в две катедри) сме правили някои опити, включително и с карбон. За рамки става дума.

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:54 pm
от did
[quote="batman"]


Пари се правят по други начини, а не чрез нискотехнологични и малки фирми като горе цитираните.
[/quote]

мдааа...

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 8:58 pm
от Persenk
[quote="batman"]



[color=blue]"че стъклопластите по правило не преминават заключителна термична обработка за разлика от карбоновите детайли" [size=167]Напротив, при някои видове стъклонапълнени полимери това е задължително!!! [/size][/color]
[quote]

Посочи някой пример,че ми стана интересно

[/quote]


[color=navy]"поради което не намират приложение при изложени на сериозни напрежения носещи структури" [size=167]Айде бе - стрингерите на самолетното крило или ракетното сопло не са подложени на сериозни напрежения??? [/size][/color][quote]

Тука май взе да намесваш и борните фазери

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 9:13 pm
от TOYAGA
[quote="batman"]
Тоя път на 90% ще се съглася с теб...
[/quote]


Тва е добро начало. :D По останалите 10% ще кажа две неща...

Първото е, че отново говориш за карамелизираната вълнена жилетка на баба си, а не по съществото на разговора, засягащ потребителски продукти.
А второто е, че с вадене от контекста и карамелизираната вълнена жилетка на баба ти може да полети...

Аре лека нощ!

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 10:56 pm
от velco
[quote="did"]
карбона за разни сърфове с карбона за дребни супер скъпи детайли
[/quote]

Аре са, шса обиждаме! :nono::)

МнениеПубликувано на: Вто Апр 11, 2006 11:00 pm
от velco
[quote="did"]
щото това са конструкции, в които има елементи, подложени на голяма сила на опън, а не на натиск.
[/quote]

Е те това вече изЯсни ситуцията. :beer:

МнениеПубликувано на: Сря Апр 12, 2006 8:26 am
от batman
Аз ви казах, че след като артикулираме "А", ще трябва да преминем към останалите фонеми (вокали, сонорни и консонантни) ама кой да чуе. Няма физическа възможност да я докараме до края на азбуката, но като ми остане време ще продължим с маТриала.

@Persenk: споко - имай търпение за примерите, а фазерите и талашитите ги остави по-настрана!
@velco: има и други неща за доизясняване.
@TOYAGA: почивай, събирай сили за довечера и пий студена вода по-начесто, но си пази гърлото!