Страница 1 от 3

Смисъла от задна дискова спирачка

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 4:45 pm
от jeep0700
Какъв е смисъла от задна дискова спирачка, след като при спиране тежестта се пренася напред и задницата олеква, за което е нужна не голяма спирачна сила на задното колело, до преди да блокира самото колело при спиране. Обикновено, при екстремно спиране, натискам първо предната (която при мен е дискова) с доста по-голямо усилие и след това задната, защото ако натисна първо задната и след това предната, задната ще блокира колелото, заради пренасянето на тежестта. Ако пък ги натисна едновремено, почти веднага задното колело блокира и трябва да отпусна малко. Та и при трите описани от мен начини на спиране, усилието, което се упражнява върху задната спирачка не е голямо. С какво би подпомогнала спирането задната дискова спирачка, пред челюстната?

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 4:51 pm
от Alien
На дисковата спирачка мощта ДАЛЕЧ не е единственото предимство пред В-брейка. Всъщност в един сух ден, поне така мисля, един хубав В-брейк не отстъпва като спирачна сила на една хубава дискова. Виж, когато дойде мокрото време, тогава усещаш разлика. Независимо дали говорим за предна или задна.

Колкото до блокирането на гумата - ако не караш на супер стръмен наклон проблемът е най-вече в това, че не се изнасяш достатъчно назад при спиране, отколкото в мощта на спирачката.

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 4:55 pm
от jeep0700
[quote="Alien"]

На дисковата спирачка мощта ДАЛЕЧ не е единственото предимство пред В-брейка. Всъщност в един сух ден, поне така мисля, един хубав В-брейк не отстъпва като спирачна сила на една хубава дискова. Виж, когато дойде мокрото време, тогава усещаш разлика. Независимо дали говорим за предна или задна.

Колкото до блокирането на гумата - ако не караш на супер стръмен наклон проблемът е най-вече в това, че не се изнасяш достатъчно назад при спиране, отколкото в мощта на спирачката.
[/quote]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 4:56 pm
от nikitzo
Аз като спирам гледам тежестта ДА НЕ я изнасям напред.
Иначе смисълът - голям! При мокро, кално ала бала.

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 4:58 pm
от Alien
[quote="jeep0700"]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


[quote="Alien"]

Виж, когато дойде мокрото време, тогава усещаш разлика. Независимо дали говорим за предна или задна.
[/quote]

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 5:06 pm
от Admin
[quote="jeep0700"]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


Сещам се за поне четири възможни причини (без претенции за изчерпателност):
- ако ти трябва повече спирачна мощ
- заради това, че на мокро хубавата дискова спира по-добре от хубавата V-образна
- заради това, че дисковата не се влияе от криви и подбити капли, а при задното колело тези проблеми възникват по-често отколкото при предното
- за да имаш сходна настройка и усещане при лостчетата, ако желаеш такова (разбира се, за целта е най-добре спирачките ти да са и от един производител, моделна линия и т.н.).

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 6:08 pm
от mih
- а има хора, които карат и на сняг, там пък V-brake е направо безполезен...
:)

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 6:25 pm
от C_Mo
[quote="jeep0700"]
Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


Защо да се движим с кола - и с каручката ще стигнем...

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 6:49 pm
от velco
За мен разликата като минах на дискова на задното колело беше предимно в модулацията. Колкото по-шибан терен, толкова повече v-brake работеше в режим on/off.

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 8:19 pm
от Rotting
[quote="jeep0700"]

Какъв е смисъла от задна дискова спирачка[/quote]
За мен е такъв, какъвто е и от предна.

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 10:28 pm
от boian
а какъв е смисала изобщо от спирачки:D

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:12 pm
от TLD1
[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:16 pm
от Harka
[quote="TLD1"]

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
[/quote]

Добре, че поне ти не се изцепи... :D

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:19 pm
от boian
[quote="TLD1"]

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
[/quote]

а каде без мен:D:D:D

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:21 pm
от klmn
[quote="Admin"]

[quote="jeep0700"]

Хубаво за пояснението, но защо да изберем дискова пред V-brake отзад?
[/quote]


Сещам се за поне четири възможни причини (без претенции за изчерпателност):
- ако ти трябва повече спирачна мощ
- заради това, че на мокро хубавата дискова спира по-добре от хубавата V-образна
- заради това, че дисковата не се влияе от криви и подбити капли, а при задното колело тези проблеми възникват по-често отколкото при предното
- за да имаш сходна настройка и усещане при лостчетата, ако желаеш такова (разбира се, за целта е най-добре спирачките ти да са и от един производител, моделна линия и т.н.).
[/quote]
По точка 3,дори с дискова,трябва ли да се кара с "криви и подбити капли"-според мен е*ават мамата на главината..?:popcorn:

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:22 pm
от username
[color=beige][size=67]eto i edno ot men - pri spuskane faida ot v-brake prosto nema. ili pone ne dostatu4no za d kara6 taka 4e ti da opredelq6 usloviqta.[/size][/color]

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:51 pm
от TLD1
[quote="Harka"]

[quote="TLD1"]

[quote="boian"]

а какъв е смисала изобщо от спирачки:D
[/quote]


боби ти пак ли се изцепи като за завър6ек на темата:D:D:D:peace:
[/quote]

Добре, че поне ти не се изцепи... :D
[/quote]


хар4ице да яде6 космите на боби

МнениеПубликувано на: Пон Авг 21, 2006 11:54 pm
от TLD1
според мен е по добре v-brake за6тото не прегряват не се кривят дисковете.:rofl::rofl::rofl:

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 7:04 am
от Alpina
[quote="klmn"]

По точка 3,дори с дискова,трябва ли да се кара с "криви и подбити капли"-според мен е*ават мамата на главината..?:popcorn:
[/quote]


Не, но ако се изкриви доката си някъде по пътеките - ще си имаш спирачка и спокойно ще си слезнеш, даже без особено да си развалиш кефа от спускането, ако си с диск, а ако си с v-brake - или ще ти се наложи да я откачиш, или ти ще откачиш, в зависимост от изкривяването и разтоянието, което трябва да минеш.
Това е идеята, а не "земи си диск и си карай с криви капли без да ги мислиш повече"

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 7:48 am
от qvkata
[quote="Alpina"]

[quote="klmn"]

По точка 3,дори с дискова,трябва ли да се кара с "криви и подбити капли"-според мен е*ават мамата на главината..?:popcorn:
[/quote]


Не, но ако се изкриви доката си някъде по пътеките - ще си имаш спирачка и спокойно ще си слезнеш, даже без особено да си развалиш кефа от спускането, ако си с диск, а ако си с v-brake - или ще ти се наложи да я откачиш, или ти ще откачиш, в зависимост от изкривяването и разтоянието, което трябва да минеш.
Това е идеята, а не "земи си диск и си карай с криви капли без да ги мислиш повече"
[/quote]


прав си :)

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 9:03 am
от bikerider
[quote="jeep0700"]
Та и при трите описани от мен начини на спиране, усилието, което се упражнява върху задната спирачка не е голямо. С какво би подпомогнала спирането задната дискова спирачка, пред челюстната?
[/quote]


Че можеш да я регулираш да провлачва (т.е. да е по-линейна ot v-brake-a като усещане), а не да блокира колелото при най-малкото стискане с лягане назад, като същевременно не губиш спирачна мощ - нещо което при V-brake-а го няма. Както казаха преди мен v-brake-a при >>сериозно<< спиране или блокира или не спира задоволително.

Добави към това и нечувствителността на дисковата спирачка към атмосферни и теренни условия, която вече беше изтъкната и получаваш отговор на въпроса си.

Edit: другите ползи от дисковата спирачка са по-скоро странични ефекти идващи от конструкцията й, но в никакъв случай не са за пренебрегване. C_Mo обобщи чудесно положението... единственото което мен би ме накарало да предпочета v-brake е ако стана weight weenie, но при такива дисциплини спирането съвсем не е приоритет. И въпреки това вече шосейките с дискови спирачки са често срещано явление... така че извода е за теб. :)

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 9:37 am
от kagami
Аз реших да сложа дискове, когато един хубав зимен ден на Витоша в-брейковете изобщо спряха да държат, защото имаше лед по шините (нещо напълно нормално за -10'С). На същото това спускане имах възможност да карам колело с дискове, които изобщо не се влияеха от леда по шините и спираха прекрасно. Тогава видях разликата и скоро след това вече карах с дискове. Оттогава [color=pink](почти)[/color] не ми е минавало през ума да се върна към в-брейк.

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 10:00 am
от TOYAGA
Две малки допълнения... :beer:

[quote="bikerider"]

единственото което мен би ме накарало да предпочета v-brake е ако стана weight weenie...
[/quote]


Прекалено много функционалност/безопасност се жертва, а дисковите спирачки стават все по-леки. Затова почитателите на V-брейковете оредяват дори в тези кръгове...

[quote]
И въпреки това вече шосейките с дискови спирачки са често срещано явление...[/quote]


Не точно шосейките, а велосипедите за cyclocross, където дисковете вече са част от добрия тон. При шосейките все още няма много смисъл от дискове (кал/лед липсва, каплите и главините са доста фини, спиците са доста по-дълги и т.н.).

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 10:14 am
от bikerider
@TOYAGA: не бях достатъчно прецизен, мерси :beer:
Като писах това имах предвид най-вече road модификацията на Avid BB7...

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 10:26 am
от TOYAGA
[quote="bikerider"]

@TOYAGA: не бях достатъчно прецизен, мерси :beer:
Като писах това имах предвид най-вече road модификацията на Avid BB7...
[/quote]


Именно тази е може би най-популярната спирачка за велокрос. Там има смисъл, защото се шляпа из кал, а гумите са малко по-широки и с грайфери. При шосейните колела не ти трябва толкова мощ, колкото добра модулация, щото при тая контактна площ с настилката... нЪл са сешшшшаш... :D:D:D

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 4:05 pm
от bikerider
...шшшшшш...ТРЯС..охохохохохох :fight::bawling::D

МнениеПубликувано на: Вто Авг 22, 2006 4:17 pm
от TOYAGA
Именно. :beer:

МнениеПубликувано на: Сря Авг 23, 2006 12:21 pm
от bobeca
На мен ми се е случвало с хубав В-брейк през зимата да немога да стисна лостчето от сняг м/у гумата и спирачката.А пък и задният диск не испуска като някой в-брейкове.

МнениеПубликувано на: Сря Авг 23, 2006 3:44 pm
от Teodor40
баси темата! :splat:

МнениеПубликувано на: Сря Авг 23, 2006 9:20 pm
от kww
смисъла на всичко е :hbang2: