Страница 1 от 2

Болки в пръстите

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2006 8:24 am
от fhristo
Става дума за пръстите, които държат кормилото, а не за тези, които натискат спирачките. Аз натискам спирачката с два пръста, а с кутрето и безименния - кормилото, и именно те ме наболяват след спускане (даже и по време на спускането почнаха). Явно че от друсането се получава, ама има ли някакъв начин да се избегне това? Сега ги чувствам тия пръсти като натъртени. Иначе карам с ръкавици 661 Nasty.

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2006 8:42 am
от Zozka
Спирай с един пръст като за начало, най-вероятно проблемът ти идва от това, че караш много на спирачки, тогава ръцете и колелото не амортизират правилно неравностите. Не стягай ръцете, отпускай спирачките преди камък или друго препятствие, ако колелото ти има правилна геометрия с малко изпомпване на тялото ще преминеш без проблем. Еххх вчера какво каране стана :D

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2006 8:47 am
от Stuny
не знам дали проблема е същия като при мен , понякога ме боли по скоро външната страна на китките не точно пръстите
може да си поиграеш малко с положението на кормилото , при мен имаше полза , но в крайна сметка не мога да го наместя така че да ми е удобно(и да не ме болят ръцете) и при спускане с ниска седалка и при въртене

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2006 8:59 am
от kotka12
Проблемът определено се дъжи на преумора и претоварване на мускулите и сухожилията на латералната част на ръката. Ще трябва да си смениш наистина стила на спиране /@Zozka:agree:/ /при мен го имаше същия този проблем докато спирах с 2 пръста - дори ме боляха и интерфалангеалните стави на пръстите/, а може би и леко положението на кормилото, обаче трябва да опиташ някое от тези неща наистина, защото опасността да развиеш тендовагинит на някое от тези сухожили никак не е малка. Терапия засега не се налага, а ако предприемеш мерки няма и да се наложи:beer:

МнениеПубликувано на: Пет Юни 23, 2006 9:38 am
от C_Mo
Пробвай да смениш ръкохватките с по-тънки или по-дебели.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 6:55 am
от halcor
Може част от проблема да е положението на спирачните лостчета - трябва да са удобни за достигане с единия или двата пръста за спиране. И много съгласен със Zozka, че не трябва да се кара много на спирачки - доста уморително е. Иначе аз проблеми да спирам с 2 пръста нямам - така съм свикнал, макар спирачките ми да са достатъчно добри и за 1 пръст.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 7:43 am
от HepBeH_XaMcTep
И при мен тази болка я има след продължително спускане на спирачки;

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 8:49 am
от root
[quote="HepBeH_XaMcTep"]

И при мен тази болка я има след продължително спускане на спирачки;

[/quote]


Именно тогава много болят ръцете (и пръстите).
Затова много помагат хидравличните спирачки - е не че аз много държа на спускане ама ме прекара през спускане по пътеки които са много населени :-).
Сега за болките с ставите:
Глюкозамин 3 пъти дневно не е много пари към 11-12 лева за 60 капсули - не е лекарство.
От полза е като ти мине болката да правиш упражнение за китките с дъмбел:
сядаш и си слагаш ръката на единия крак и така че китката да е навън близо до коляното, и слагаш дъмбела - аз май позжвах последно 20кг или бяхя 30 не помня - но ти първо почни с 10кг и ако ти е тежко сваляш ако не качваш до толкова че да направиш 30 повторения на серия. Правиш 3 серии и после с другата ръка - след това пиеш нещо - протеини, аминокиселини и след месец ще са ти заякнали ръцете и заздравяли китките - пак зависи колко си ги тормозил може да отиде и половин година.
Може и е най добре да отидеш на лекар.
Най добре е ако те болят и след като слезнеш от колелото да НЕ спортуваш да НЕ ГИ ТОВАРИШ дори и с покупките докато не мине болката ЩОТО по горе пише една болест така че ВНИМАВАЙ МНОГО.
А бе ч отиди на Ортопед.

Едит:
това за лекарсвата и въпще което съм написал САМО СЛЕД ЛЕКАРСКА консултация ЕЙ не съм ти дай рецепта нито начин да се оправиш САМО съм дал инфо как АЗ се излекувах - НЕ КАК ТИ ЩЕ СЕ ИЗЛЕКУВАШ.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 10:38 am
от kotka12
Боже Господи, Света Богородице, Вси светии и Свети Йосифе Дърводелецо!!!!

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 11:20 am
от boian
fristo пробвай това което ти казаха само ми се стува ,че писанията на root са малко прекалени и глупави и мен са ме боляли ръцете ама чак до там не сам стигал опитай да отхлабиш малко хвата на кормилото с други думи не го стискай се едно ще го изцеждаш,а щях да забравя загрявай преди спускане :bouncy:

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 3:02 pm
от SkottY
И аз го имах тоя проблем преди , след 2-3 спускания едно сслед друго и много ме боляха пръстите то е като схващане ,според мен тоз проблем е точно заради силното стискане не кормилото и силното дърпане на лостчето , просто трябва да се настроят лостчетата и кормилото така , че да ти е удобно...а иначе наи добрия варянт е да минеш на хидравлика:^:

....между другото ако отидеш на лекар с такива оплаквания ще ти каже да не караш известно време и да пиеш някви прахчета за костите...

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 3:56 pm
от biggfoot
Аз имах абсолютно същите оплаквания в перода, когато използвах Marzocchi MZ Comp за спускане:banghead::bawling:. Не знам какъв стил караш, но предполагам, че при спускане става това. Ако вилката ти не попива добре малките неравности всички вибрации и по-силни удари се предават на ствите и при по-продължително каране започват да болят ставите на пръстите. Ръкавичките на мен не ми бяха от полза. След като си смених вилката нямам оплаквания:)
Това е само предположение. Не знам с каква вилка караш, но дано да намериш решение:)

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 4:17 pm
от Teodor40
Съгласен съм с горният пост а освен малките камъни добавям и големите.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 7:06 pm
от KiZZo
Освен другите вече споменати неща можеш да пробваш да си намалиш малко налягането на предната гума , освен ако вече не ти е много ниско ...

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 8:06 pm
от Teodor40
Ходи на фитнес ;)! Ще е по-безопасно от меки гуми:P
Това с гумите-нека не намалява натоварването в-ху ръцете за сметка на стабилността или поне аз не бих го направил а повярвай ми знам как боли.

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 8:38 pm
от bikerider
[quote="Teodor40"]
Това с гумите-нека не намалява натоварването в-ху ръцете за сметка на стабилността
[/quote]


Що говориш глупости? Никой не е казвал да се кара под 1 атмосфера. Освен това именно гумите са тези, които обират високочестотните вибрации. Малко по-мека предна гума ВИНАГИ помага срещу болки в китките.

KiZZo го каза съвсем прецизно, мисли малко. Кое е опасното на малко по-ниско налягане?

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2006 11:23 pm
от pascoff
Имах същия проблем ... при мен се оправи като смених вилката, преди това смених сипрачките (спирах с 2 пръста сега спирам с един) но не помогна ... при мен проблема беше че стисках прекалено много кУрмилото защото вилката не можеше да обере добре неравностите при спускане ... пробвай както каза Киззо с по-мека или (ак оимаш въсможност и) с по-голяма (и пак мека) предна гума, ще усетиш разлика :)

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 8:30 am
от Zozka
Аве Теодор4о, тфа на аватара ти ли си?

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 9:21 am
от fhristo
Благодаря на всички за съветите!
Иначе това с пръстите ми се случва само при спускане, естествено, и то по продължително и стръмно, когато често използвам спирачките и се налага да държа кормилото само с тези два пръста, които по някое време ме заболяват (болките отшумяват след 2-3 дни напълно).
Вилката ми е Rosk Shox Psylo XC, така че мисля, че по принцип хубаво обира неравностите - там е работата обаче, че маслото е за смяна - дали това може да оказва влияние? И въобще някой може ли да ми отговори какви са последствията за вилката, ако не се смени маслото по предписанията на производителя, т.е. след 50 часа работа (аз съм на 1000 км и още не съм го сменил)?
Спирачките ми са Avid BB7 с лостчета FR-5 - ще пробвам да спирам с един пръст да видя дали ще стане.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 9:27 am
от bikerider
Ами ако си със фабричното масло е хубаво да се смени. По принцип след много каране маслото си губи част от хидравличните свойства, тоест е възможно смекчаването при разгъване да спре да работи, тоест да не задържа, тоест вилката да се разгъва по-рязко, което да увеличи вибрациите. Хубаво е да го сменяш редовно и за да предпазиш вътрешностите от излишна мръсотия - така само ще удължиш живота на вилката.

Edit: ако ти се налага да стискаш по-продължително спирачките, опитай да ги направиш по-прогресивни като усещане. Едно може да губиш сила от некачествена броня и второ можеш да приближиш подвижната накладка, тоест в момента на спиране лоста да е в максимално ергономична позиция. Така ще можеш да спираш по-рязко и да припомваш по-ефективно, вместо да ти се налага да влачиш на спирачки и да те болят пръстите. Разбира се това крие по-голям риск от човки, но това вече зависи от теб самия.
Много сила се губи също, ако неподвижната накладка не е регулирана правилно и диска се криви при спиране. Всички тези неща допринасят за умората и болките в китките.

Аз лично бих започнал от спирачките, после ръкохватките, после рибаунда на вилката (евентуално маслото), след това налягането в гумата, и накрая ако нищо не помага - нова вилка.

Edit2: aaa, нека не забравяме и ъгъла на спирачните лостчета, често се случва ръката да се уморява лесно, ако са прекалено вдигнати (по-хоризонтални). ако е такъв случая опитай да ги завъртиш надолу, да речем на 45 градуса като начало.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 11:27 am
от Teodor40
Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение и това всеки спускач ще го потвърди.При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 11:35 am
от HepBeH_XaMcTep
[quote="Teodor40"]

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение и това всеки спускач ще го потвърди.При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
[/quote]


Нали сесещаш, че това зависи главно и от матеряла на гумите

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 12:42 pm
от Teodor40
:offtopic:
[quote="Zozka"]

Аве Теодор4о, тфа на аватара ти ли си?
[/quote]

Това е Вероника ;)
Старичка е но още е супер мацка:P :I

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 1:35 pm
от bikerider
[quote="Teodor40"]

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение
[/quote]

Мда. Ако искаш карай на 5 атмосфери. Аз ти говоря, че да се спадне задна гума да речем от 3.5 на 2.5 не е никакъв проблем, дори и на 2. Естествено ако вътрешната ти гума ще го понесе - има си начини. Изобщо не съм съгласен, че е добре да се кара с излишно твърди гуми - тая теория съм я пробвал и не работи както се рекламира. А ти не можеш да разбереш, че с излишно твърди гуми колелото губи скорост колкото и да ти се струва парадоксално, щото не "заобикаля" препятствията, а се блъска в тях, натоварва ти повече амортисьора и като резултат те размятква нагоре-надолу теб самия, вместо да минеш и да заминеш. Oтносно завоите - никой не е твърдял, че трябва да се спада толкова, че да се губи стабилност, баланса е доста тънък. Чудно ми е ако ти кажа, че се спускам на 2.5/1.8 как ще реагираш? Учудващо на място :D Хамстера каза нещо мъдро - много зависи и от материала на гумата.

[quote="Teodor40"]
При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
[/quote]


Явно за теб "мека гума" означава "тънка едностенна гъвкава гума напомпана на 0.1" :dunno:
Както и да е, не ми се спори със "всеки спускач", дерзайте както си знаете :cowboy:

Edit: ма мисля тука и все не разбирам - защо е нужно да има неконтролирани занасяния? :dunno:
Сцеплението не е ли по-важно :dunno:
Ех... старост-нерадост :V:

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 1:43 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="bikerider"]

[quote="Teodor40"]

Ако кара брутално на ръчка по завоите твърдите гуми са от огромно значение
[/quote]

Мда. Ако искаш карай на 5 атмосфери. Аз ти говоря, че да се спадне задна гума да речем от 3.5 на 2.5 не е никакъв проблем, дори и на 2. Естествено ако вътрешната ти гума ще го понесе - има си начини. Изобщо не съм съгласен, че е добре да се кара с излишно твърди гуми - тая теория съм я пробвал и не работи както се рекламира. А ти не можеш да разбереш, че с излишно твърди гуми колелото губи скорост колкото и да ти се струва парадоксално, щото не "заобикаля" препятствията, а се блъска в тях, натоварва ти повече амортисьора и като резултат те размятква нагоре-надолу теб самия, вместо да минеш и да заминеш. А относно завоите - никой не е твърдял, че трябва да се спада толкова, че да се губи стабилност. Баланса е доста тънък. Чудно ми е ако ти кажа, че се спускам на 2.5/1.8 как ще реагираш? Учудващо на място :D Хамстера каза нещо мъдро - много зависи и от материала на гумата.

[quote="Teodor40"]
При леки занасяния особено ако не са на камък гумите се получават доста кофти последици също и при посрещане на камъни с ръб.
[/quote]


Явно за теб "мека гума" означава "тънка едностенна гъвкава гума напомпана на 0.1" :dunno:
Както и да е, не ми се спори със "всеки спускач", дерзайте както си знаете :cowboy:
[/quote]


:thumb:

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 2:42 pm
от Teodor40
Занасяния имам предвид когато приплъзват гумите.
Иначе добре ме нахрани но с помоща на доста преиначавания.Надявам се предишния ми пост да се разталкува правилно от хората които им е интересна темата.Нямах предвид под "меки"-мекици нито под твърди да са ненормално напомпани.Зависи от много неща налягането в гумите и това за блъскането и го знам но ако е толкова мека, че да обира очевидно неравностите шината е вероятно да се подбие е вътрешната да се прищипе.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 3:24 pm
от bikerider
Какви преиначавания бре? Вземи се в ръце и ела да ти покажа колко подбивания имам по каплите - НУЛА.
И не е като да карам с 5км/ч, не е и да карам на 5 атмосфери.

Плюс това темата беше за съвсем друго, KiZZo каза нещо друго - че може да се намали ЛЕКО налягането за да се обират най-малките вибрации, а ти - каплите та каплите, вътрешните та вътрешните. Еми извинявай, ама ако разчиташ на налягането да ти пази каплите евала...

Така понеже подозирам, че и това ще се разтълкува като преиначаване ти желая приятен ден и спирам дотук.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 4:56 pm
от root
[quote="bikerider"]

Какви преиначавания бре?.....
[/quote]

Съгласен съм с байкрайдера само да вметна некои неща ако някой чете тук ще се помисли едни лоши неща да направи.
Първо като изключим некои гуми за спускане направени специално за помпане на по малко от 2.5 БАРА почти всички трябва да се помпят между:
2.5 БАРА до 4.4 БАРА
Да не вземе някой да пробва на 5 БАРА (или атмосфери) че ако не е Мишленска гума ще я спука.
Също се пукат гумите и под 2.5 БАРА.
А нашия човек ако не е разбрал пробвай да спускаш на 2.5 бара или някъде до към 3 бара ако имасх прелоад ("твърдост") на вилката направи е много мека.
Ако не ти помогне тогава доктора а бе ти решаваш.

МнениеПубликувано на: Вто Юни 27, 2006 5:26 pm
от bikerider
[quote="root"]
Също се пукат гумите и под 2.5 БАРА.
[/quote]


Дали? Карам обикновено отзад на 2.0-2.2, отпред на 1.8-2.0. Гумата е безкамерно Conti Digga, ни съм я пукал, ни капла съм кривил на скорост. Въпрос на настройки. Виж под 1.7 не бих карал на скорост.

МнениеПубликувано на: Сря Юни 28, 2006 8:37 am
от root
[quote="bikerider"]

[quote="root"]
Също се пукат гумите и под 2.5 БАРА.
[/quote]


Дали? Карам обикновено отзад на 2.0-2.2, отпред на 1.8-2.0. Гумата е безкамерно Conti Digga, ни съм я пукал, ни капла съм кривил на скорост. Въпрос на настройки. Виж под 1.7 не бих карал на скорост.
[/quote]


без да се обиждаш аз написах:
Първо като изключим некои гуми за спускане направени специално за помпане на по малко от 2.5 БАРА почти ...

ВЕрвам че точно ти си изключен от това по горе.
Ама ако не си с безкамерни а? ако си с най обикновенни гуми а? за това е моят уфтопик