от endkuro » Съб Юли 04, 2009 9:32 pm
Както ти каза, отпускането(макар и за секунда) на спирачката позволява на малко ветрец да премине и тн. но не само това, много е просто. Ако загряването е една прогресия, то чрез напомпването тази прогресия се удължава, тоест системата се нагрява няма как, но по-бавно - това позволява да се мине по дълъг терен, а спирачките да започнат да прегряват чак към края, а не посредата на спускането. А отностно тази прогресия - ще го кажа елементарно, принципа е подобен на този, например когато ходим по горещ асфалт - ако правим бързи стъпки и не се задържаме много дълго, докато стъпваме, ще пари по-малко. Спирачките се нагряват от триенето, но от постоянния допир с диска нямат възможност да се охлаждат, а той се нагрява постепенно и няма възможност да се разсее топлината. Получава се рязко увеличаване на температурата при малко загряване. Докато, ако припомпваме, отново се загряват, но така да се каже лека-полека, не изведнъж.
Та основната ми теза, е че целта на припомпването не е толкова да се намали загряването чрез намаляне на триенето, а да се увеличи охлаждането, като се разделят накладките от диска. Всички знаете, че поотделно диска и накладките ще се охладят много по-бързо, отколкото заедно, както манджата ако я разпръснете по чинията изтива по-бързо.