Втори сезон: (не) изживени спомени

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот Exorcist » Пет Дек 28, 2012 8:19 pm

Blur 1:
В средата на март извадих за подвизи байка от офиса, където преди Коледа го бях зазимил зад бюрото на поредната забременена надявам се и този път не от мен колежка, изтупах го от прахта и кламерите, поогледахме се и той ми рече: баце, тая година стига се излага с аматьорски изпълнения, ами вземи да ме разкаплиш на по-сериозни изпитания и (липсващи) непознати пътеки, че ми се изтъркаха гумите от това влачене между Лозенец и Борово през Южния парк по велоалеята, аман от лигавщини! Стреснах се аз от резкия тон но се замислих – той бе прав, какво постигнах миналата година, в колко състезания триумфирах, защо не се размърдах да ступам Клепе и колко пъти сплитах перпендикулярни спици и СКА лафове – греда в моето око! Приказки много с желание още повече, а резултат километражен почти нулев. И колко лесно си дава сам обещания човек знаете – веднага си записах горните по две и няколко байкарии и дабъл сингъл тракове и доволен от себе си направих сефтето по велоалеята към нас.
Месец и половина се изтърколи, а обещанията небрежно преминаваха в градски маршрутни оправдания. С малки изключения напр. над Железница.
Изображение
Там се окалях и омърлях за пръв път до над ушите и познах простичкия безсмислен блажен кеф от това :D
Само ще нахвърлям първото каране по Витоша, защото събития кой знае какви нямаше. Датата е 6 май. Добре, че има дата тагове. Хората масово режат агнешки глави. Мързи ме. Айде да ходим до Платото и после Алеко и после не знам къде си – викам горе има яко кал и сняг бе, дайте да се стопи и изсъхне малко, че ще станем пак на дива свиня мръсни в тоя студ. А няма грам преспичка бе, Иво, стопен е само на Черни връх има и кал няма, слънцето напича… викам добре и примиренчески се присъединявам към групата. Вярно, кал и вода по пътеката до Златните и Бор както се сещате почти нямаше над коляното, но това бе нищо в сравнение с липсата им по пътеката от Бор до Платото. Прегазваме чешмичката и тръгваме нагоре… както и предполагах, там си течеше цяла река а камъните бяха хубаво мазни и кални. Преспите сняг на места ги прегазвахме трудно, защото от мократа киша пропадахме в тях а байковете бе трудно да ги носим на гръб или тикаме. Сещам се за приключенията описвани в един подфорум и се засрамвам от лекотата на препятствията. Абе не е май наистина съвсем стопено и изсъхнало тука в гората, промърморва някой, друг пада… а-а, казвам, съвсем сухо си е, даже ме е яд така съвсем да няма една локвичка… В смях и закачки излязохме до Камен дел и желанието за хорър адвенчър и позьорски снимки изби в масово пренасяне на байковете през камънаците до връо, където се щракаме брулени от вятъра гордо изпъчили каски ха-ха тези точно снимки няма да ви ги покажа. След това последва брутален скалист даунхил! Само за безнадеждни, напреднали грийнхорни!
Изображение
Изображение
След това се наядохме като прасета на Алеко и изпихме толкова бири, че имах чувството, че ме обгръща мъгла със седефени отблясъци, изпълнена с многобройни и смътни присъствия… нот респондинг…
Някъде тези дни в мен изцикли окончателното да бъде или да не бъде фундаментално решение да мина на автомати. Иво също е виновен. Ся, истинските байкъри изписаха у МТБ форума академични трудове за ползите от захвата на крака за педала, за кръговите движения, за КПД проценти изчислени до седмия десетичен знак, за пируетен аксел контрол и за качествени неповторими пребивания като си закопчан, та викам си искам и аз да пробвам тая трева какви усещания дава и както си бях взел решението докато не съм се разколебал за половин ден минах през два магазина и се оказах обзаведен със завинтени автомати и парчетосани обувки за тях. Дори попаднах докато ги завинтваха на taurus13 с бира в ръка – това го приех като върховен знак свише за добри попътни изследвания на много сингъл голи бедра! Браво! Ами сега? Все пак на работа и без това ме гледат неразбрано като извънземно, че ходя с колело а не се домогвам до стоящите под носа ми служебни коли, ако тръгна с тропащите парчета из офиса съвсем ще я втасам а все пак съм юрист, трябва да бъда сериозен и добре изглеждащ вдъхващ доверие и сигурност книжен плъх – каза данъка обществено мнение! Абе и неудобни са за ходене. Все още анархистичното в мен успял да го потуля и контролирам, влизам в правилен магазин и купувам черни изискани като за ха-ха примерен буквояд обувки, които оставих в офиса и започнах да се преобувам на пристигане и тръгване от работа. Това също предизвика масови брожения и интерес „ама той има странни обувки с катинар“, „ах, как скочи тротоара пред входа на офиса“, „абе още като дойде си личеше, че ти хлопат дъските ама явно ще се влошава“ и т.н. Важното за мен беше, че паднах небрежно само два-три пъти първите дни и почти никой не ми забеляза засрамения увесен нос ха-ха, след което попреодолял страха и притеснението как ще спра, усетих какво ми бе липсвало досега – ми да съм закопчан. Ю-хууу! Просто да не повярваш! Летях! Две тела в едно, лесно се събират…
(качественото падане е предстояло, но аз не го знаех)
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот taurus13 » Съб Дек 29, 2012 12:06 am

Ха-ха...добре дошъл в отбора. Тракащите парчета на обувките винаги са предизвиквали интереса на хората, но и тяхното учудване и възхищение от това че си свързан с велосипеда и не можеш да слизаш току-така.(или поне те така си мислят). Преди няколко дена обаче след кротка сбирка за по бира в Борисовата градина(където е забранено да се пие бира), аз тръгнах да се прибирам към Люлин. Само дето бях позабравил, че от няколко дена единия автомат на градското ми колело бе затегнал от мърсотия и то точно десния, който по навик откопчавам за да се подпра, чакайки някой червен светофар(не винаги ги чакам). Та къде в резултат на бирата, къде от спеклия автомат, кога идеше време кракът ми да подпре земята, нещо все ставаше и той се замотваше една-две секунди в повече, в резултат на което аз се озовавах на земята. Това след като го направих три пъти, чак взе да ми харесва, че и после се смеех, че нищо ми няма и нищо не ме боли и как верно господ ги пази тия употребилите. Все пак, здравия разум ме накара накрая да отвъртя болта на автомата докрай. Но всъщност тая сбирка не беше определена за бирена по начало - идеята беше да си махнем автоматите и да сложим едни платформи, за да се поупражняваме в траял, надъхани от няколко клипчета в тубата. Аз понеже нямам платформи, реших тая работа с упражняването да я оставя за друг път. Кроко обаче се упражняваше и в резултат на което се сдобил с ухапване от педал. Също така каза, че тва колело без автомати не било работа да се кара или поне е работа за напреднали. Ние обаче дето още не сме напреднали, мислим да си караме закопчани, за по-сигурно.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот Exorcist » Нед Яну 06, 2013 12:28 am

Blur 2: Витоша 100 (буутлег фор дъмис)
Докато се упражнявах с автоматите по паркове, алеи и булеварди, надбягвайки се във въображаеми състезания с коли, светофари и времена, неусетно си дойде и средата на Юни. Еуфорията ме обхващаше все повече. То е така, като се стопли и усмихне природата, някак си ти идва и на теб да разцъфнеш като дюлева пъпка. И си викам сега дали да си купя гармин навигация едж 800 напр. и да почна да сверявам отсечки калории пулсове тракове пътеки средно мин макс дрън-дрън… но казвам си това е модел от 2011 г., я да изчакам да пуснат новия през 2012 г. да не се мина. Егати преялото потребителско мислене, да ви кажа с това пренасищане и непрекъснатото облъчване на нас бедните хорица от всевъзможни ъпдейти новости и ерзаци, някой ден всичко ще се срине и тогава ще се върнем към същността си, където такива глупави мисли е невъзможно да ни минават. Е, да, но всъщност прецакания се оказах аз, защото тия подлеци така и не извадиха нова версия на машинката… и цял сезон си карах безвремев и безотчетен и да ви кажа, хич и не е зле и без поредния дебнещ те хардуер. Та в смях и закачки всичко се раззелени и настана перфектното време за героични подвизи – така го усети и компанията и назрялата идея върза плод и стана реалност - свири се сбор събота 16 юни в 6.00 сутринта на старт на Витоша 100 трака. Епично! Леле! Това има ли край? Избутах припряно седмицата и вечерта заредих раницата с питателна храна и всичките тра-ла-ла джаджи. Лягам си но съм не ме хваща, не знам колко съм спал но часовника звъни скачам като войник и бързо кафе и целия катун го накичвам, набутвам в раницата и газ навън към безкрайността!
Естествено 10-на човека е невъзможно да се съберат в толкова ранен точен час на едно място. Успяваме към 6.30 да се скупчим тези, които със сигурност не са се успали или няма да тръгват по-късно. Вадят се енергийни гелчета, Иво е забъркал странна оранжева смес в бидона с водата – последна дума на химията казва, хилейки се доволно. Питам къде е хлапето, а бащата на Морети небрежно подхвърля „А, той ще ни настигне по пътя…“. Мда, има ужасно многоо хляб в този младеж, неслучайно по-късно през 2012 г. спечели без конкуренция „Черни връх“ при юноши младша възраст с време в топ 15 на мъжете… Морети наистина лети, като го гледам все едно няма препятствия или изкачвания или терен за него – той е по-бърз от времето и го прави с вродена елегантност!
Тук някъде се обсъжда фундаменталния въпрос дали да спрем в Ярлово в къщата на агент от велозадругата, където беше наличен двор, скара, баба с много пържоли и бира наоколо? Баси байкърите, още не тръгнали, обаче вече мъдрят къде и как ще се яде и пие – това мислене обаче ми харесва, защото стимулира преходите, знаейки какво те чака на края, където и да се окаже той. Изяснява се изначално ясното, че ако спрем, дотам беше обиколката и няма да тръгнем изобщо после ха-ха :D Все пак групата на Шаро стига до компромис и оставяме отворена вратичка „на място в селото ще видим дали само по бира на площада и газ, или ще се засяда отрано“.
Потегляме. Абе какъв беше тоя шорт-кът от началото на Стар Беловодски път право нагоре „да сме скипнели завоя а и това бил маршрута“. Викам хора, тоя маршрут не е чертан с тебешир, дайте да се пестим, че и Витоша 10 няма да изкараме с тия мракобесни отвесни денивелации. До Тихия кът няма нищо интересно, освен че Морети долетя отнякъде и замина напред, за да се върне назад и замине пак напред – той така прави щото иначе му е скучно. Га бяхме млади и ние…
И оттук започва непознатото за мен! Летим надолу към Владая. Понякога ми се струва, че летя прекалено бързо. После се сещам за Любо и уроците му от каранията с практически съвети, че спирачката в много случаи е лош и пагубен съветник. Пробвам го на места и установявам, че е адски прав. Някак си високата скорост прегазва дебнещите зли сили и те нямат достатъчно време да протегнат костеливи скали и корени и да те прекатурят, ти вече си далеч напред!
Стоп машини на разклона! След спускане разбира се следва катерене – любимата ми част. Последната серпентина обаче преди мостчето и реката е толкова стръмна и остра, че ме поваля и победен я избутвам. Хлапето си я качва и пуска за разови тренировки… дишаме тежко и почиваме на водохранилището. Ядем и пием. Тръгваме. Водни шахти, много интересни ми бяха. Сега тук малко ми се слива по маршрута кое точно къде беше, но изведнъж се набихме пред рязка отвесна стена – пътека е оптимистично да се види нагоре. Тука се носело нагоре по отвеса, казват. Аз едва се крепя на краката си, как да нося? Не се майтапеха обаче, верно оттам се минавало, успяваме да изкачим тази Козя стена с приплъзвания и мъкнения и много MILF замесени.
И последва дълго спускане по една тясна пътечка покрай водните шахти. Много хубава, но и много тясна и стръмна. Усещам как бездната отдясно на места ме тегли и опитва да издърпа, за малко да успее на едно място. Притегателната сила на празните пространства, които природата не търпи. В Кладница намираме отворен магазин и отново се вадят дисаги. Спускаме към язовира и тук малко преди края на обиколката на дълбокия залив на Студена падам за първи път през деня и висяща кожичка и лека кръвчица се процежда под лявото коляно. Не успях да се откопчая навреме :smash: Но при тези гледки, шир и красоти съм толкова захласнат, че дори не успявам да се самоцупя. Сядаме да починем на брега. Промивам се с вода и цикля. И това било само на някакви си километри от джунглата? Ние не познаваме света по-далеч от носа си. И май в някои случаи е по-добре. Спокойствие и нирвана на тъмносини води и водни кончета!
Успях да намеря няколко снимки от деня от Светльо.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Продължаваме по хасфалта и скоро сме в Боснек. Слънцето вече напича зловещо. Слушал съм и чел легенди за отсечката от тук до Чуйпетлово и бързо разбирам защо те са верни. Горещината те смазва върху асфалта, а денивелацията изглежда дори не толкова голяма, колкото безкрайна. И става все по-горещо а ти си все по-натиснат върху асфалта. Няма край. Седалката ти се отпечатва завинаги в определена форма върху задника, защото просто няма какво да я разтресе в този транс. Завой след завой няма сянка. Ръцете изтръпват. Краката поне слушат. Тук всеки стига до Чуйпетлово някак си със собствено темпо, аз успявам да докретам по средата и да падна до оформилата се при първите къщи на селото на пътеката над асфалта групичка бездиханни – виждали ли сте как падат биатлонистите след финала на 20 км индивидуално? – е така паднах и аз от байка и 5 мин само дишах и гледах небето.
Трябваше да следва уж стръмно изкачване по черен път до седловината Смильо, но на мен то след асфалтовия пек ми се видя като лека и приятна разходка в гората. Показват ми къде обикновено се бъркат голямата част от състезателите в реалното Витоша 100 – малка незабележима пътечка вдясно я подминаваш като селска спирка експрес както си свикнал с черния път. Из гората май тук някъде трябва да се падат тези снимки.
Изображение
Изображение
Обсъжданията за окончателно ядене и запиване в Ярлово срещу завъртане на пълната Витоша 100 се разгорещяват.
А наоколо е толкова, толкова красиво и безкрайно…
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Излязохме от дъбравите и през разни поляни и треви спуснахме към началото на един черен път, по който трябваше да се даунхилнем продължително до Ярлово. Паднах пак, на лек наклон насред поляна на черен път – докато разбера, че ще падна и трябва да се откопчая, вече падах и хубаво засъхналата грапава кал довърши кожените остатъци под коляното. Дъми. Събрахме се в началото на черния път надолу, всеки се юрна по склона към селото, аз се замотах да пия вода или не знам и аз защо и тръгнах последен заедно с Иво малко пред мен, другите вече не се виждаха далеч надолу и напред. Пътят бе хубав, но май измамно чакълесто ронливо подвеждащ с привидната си лекота и внезапни улеи… и тук пред очите ми се случи страшното му падане, което и до момента ми се е запечатало като на кинолента.
С висока скорост предното му колело влезе в диагонален внезапен улей на пътя и удари директно във външния му край, без обаче да успее да го преодолее и да продължи напред. Иво и байка отскочиха във въздуха, превъртяха се и падна зловещо върху пътя с колелото върху него, видях как главата му удря земята със страшна сила и всичко ми причерня. превъртаха се надолу докато най-после инерцията се изгуби и спряха. Спрях и ужасен като насън започнах да го проверявам цял ли е, може ли да говори и да си движи главата и гръбнака и крайниците. Слава на този над нас - беше го запазил цял и без счупени основни спойки, охлузванията изобщо не е броят, но единия му крак не можеше да го движи и започваше бързо да се подува при глезенната става. Изпадна за кратко в шок и трябваше да го поливам с вода и да му говоря да го успокоя да проумее, че е жив и няма страшно, имаше късмет…. освести се сравнително бързо, проумявайки постепенно какво се случва.
Лирично отклонение – ако беше без каска, най-вероятно щеше да е със счупен врат и/или глава. Каската бе пукната след удара. Толкоз по въпроса има ли нужда от този аксесоар.
Опитах да звъня за някой да се върне да помогне да го свалим, но все още спускаха и никой не си чуваше телефоните. Иво събра сили и лека-полека започнахме да слизаме заедно, не можеше да стъпва обаче на крака, ту подпирайки се на мен, ту на колелото, напредвахме надолу. Болката в крака бързо и яростно се усилваше и подуваше. Най-после върнаха обаждане, но бяха вече в центъра на Ярлово. Бързо се организира идването на кола, авителците се върнаха и помогнаха да го свалим по-бързо до над селото, където го качихме в колата и те отпрашиха за Пирогов.
Останахме няколко души в центъра на селото угрижени и след кратък размисъл, решихме все пак да довършим маршрута, защото така или иначе коли нямахме да се приберем, а бяхме от другата страна на планината. Е, последва безкрайно въртене по едни поляни и полета и коларски пътища и рекички и под далекопроводи, жегата стана нечовешка, а си мислех, че никога няма да има край, докато изведнъж не излязохме на шосето някъде май над Железница. Аз си мислех, че от Ярлово натам е малко, но съм живеел в жестока заблуда, то си е било на половината! За да е по-интересно, спуках гума на асфалта, сменихме я и на разширението на пътя при спирката на 69 последните остатъци от групата се прибраха по пътя надолу, а аз и Делян стоически извъртяхме целия маршрут. Тук интересно за разказване кой знае какво няма, освен че ако не си запознат с маршрута шанса да се загубиш около Железница според мен е огромен. Като се излезе на алеята Иванов вече е ясно – спускане и кал! Виждайки София и първите къщи не можех да повярвам, че направих този маршрут, една мечта се сбъдна!
Новините от болницата дойдоха и бяха сравнително добри, на фона на какво можеше да се случи – размествания и дребни счупвания около глезена и гипс на крака за месец. Уви, сезона за него приключи по травмиращ начин, но той е боец и аз съм сигурен, че през 2013 г. Иво ще се завърне с гръм и трясък на байк трасетата, където най- му подхожда да бъде! Адаш, само да мине тая зима и се мятаме отново на двуколките, широтата ни зове!
Адреналина с течението на деня така ме бе пропил, че докато ни миеха колелетата на Веселие на Хладилника си мислех, че мога да въртя още дълго, не усещах умора. Умората дойде като се прибрах и се изкъпах – блъсна ме като парен чук и заспах малко след лека нощ деца. Бях изцеден и свръхпрезареден. Уха!
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот taurus13 » Нед Яну 06, 2013 1:34 pm

Поздравления колега! Има още толкова красиви места за откриване с велосипеда и се надявам да ги опишеш и тях. За съжаление понякога се случват някои контузии. Относно автоматите - ако не си ги отпуснал почти докрай, направи го. Състезателите по DH и XC обикновено ги натягат една идея повече, за да не им се откачат случайно, но за каране като нашето е по-разумно да са много леки и да се откачат без да мислиш. Така или иначе, когато работиш правилно с педалите, те не биха се откачили, но при всякакви аварийни случки е добре това да става без умишлено действие от страна на ездача. Също така по мои наблюдения, добре е периодично да им се пръсва по малко WD-40 или тефлонов спрей, за да са безотказни. Падане номер едно по опасност и популярност в планината е залитане от място по посока склона. В този случай, ако автомата не откачи моментално, просто се срутваш надолу по склона. Ако той е тревист и хвойнов, добре, но в някои случаи е отвесно скалист. Това си е изключително тъпо падане, но не зная защо така и не се научих да не седя на седалката, подпрял се с крак на някой камък, докато се обръщам назад да видя, дали идат колегите или докато снимам. :lol:
Иначе в началото хората им е трудно да повярват, че стръмни, тесни, скалисти пътеки са по-безопасни от скоростни прашно-чакълести черни пътища. Аз кога видя такъв път почвам да си карам като пенсионер. А между другото баш на такива пътища автоматите много помагат да не изгубиш велосипеда си в някой коловоз.
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот Ивайло » Пон Яну 07, 2013 5:18 pm

Exorcist написа:Пътят бе хубав, но май измамно чакълесто ронливо подвеждащ с привидната си лекота и внезапни улеи… и тук пред очите ми се случи страшното му падане, което и до момента ми се е запечатало като на кинолента.
С висока скорост предното му колело влезе в диагонален внезапен улей на пътя и удари директно във външния му край, без обаче да успее да го преодолее и да продължи напред...


Между другото, на същото спускане и вероятно в много малък интервал от описаната от теб случка, и аз бях свидетел на подобно падане на друг участник, за щастие без сериозни последици, защото момчето стана и си продължи без проблеми. А това спускане изглежда толкова невинно...
Аватар
Ивайло
 
Мнения: 157
Рейтинг: 1482
Регистриран на: Пет Юни 22, 2007 7:52 pm

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот halfdone » Сря Яну 09, 2013 12:03 pm

Хубави спомени, с хубави хора, а задните ми части още помнят тази моя първа епична обиколка :D
Браво за разказите Иво. :agree:
Продавам : .
Аватар
halfdone
 
Мнения: 570
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 19, 2010 8:14 pm
Местоположение: София о884о974о5

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот Exorcist » Нед Фев 24, 2013 1:55 pm

Blur 3: До Черни връх и назад
Лятото небрежно си минаваше в софийски съновидения за перпендикулярни вселени и всевъзможни байкарии. Дребните карания из околиите не заслужава да се описват. Усещането, че сухарската ми професия и висенето в офис задушава полета на педалския ми размах и трепет се засилваше все повече. Опитах да прокарам подхвърлената на майтап от други идея към висшето началство да издаде заповед, с която всички служебни коли да бъдат иззети от пристрастените към тези корпоративни ухадокопайсеискаммм блага хорица и да им бъдат раздадени велосипеди за придвижване по работа. Пък сме и зелена еко компания – направо си задължава… Анатема! Мениджмънта прояви мъдрост, като помисли веднага за моето съществуване – вика ми: Ивайло, аз лесно ще го направя, но те ще разберат кой е дал идеята, щото си единствения луд (в техните очи) и ще те разкъсат. Та за тези коли войни се водят. Искаш ли да бъдеш жив? Е, ми искам… промърморих несигурно.
Набирах все повече сила в краката за сметка на мозък в главата.
Случи се на 14 Август, прясно прибран от Ситония и зареден с калориите на десетки изядени октоподи и риби, фосфора в мен избухна и изкрещя: яхвай веднага към Черни връх! Това ще е върха на сладоледа в професионалната ми върхова кариера!. Последен ден на отпуската. Трябваше да го направя. За по-сигурно се допитах до астроложката и тя също ми потвърди, че Меркурий е подходящо центрован спрямо позицията на рождената Луна и показва наличие на емоция. Зареден с ядене и т.н. хардуер, в 6.30 ч. сутринта изпълзях от меката на ъптауна Лозенец (а доцента по вещно право Владо бойлера ни обясняваше, че навремето тука било къпинак и храсталаци по баира тук-там лозе имало и никой нормален не смятал да купува имот на тия места – о, темпора, о, морес!) и тръгнах по известния на всички наизуст маршрут към върха. Чета как разни хора го вземат разстоянието за под два часа нагоре и някакви минутки надолу – защо е нужно това паническо бързане си мисля, дайте да се изпотрепем сега и хвърлим топа от зор, все едно Черни връх ще избяга. Не е мръднал и с йота от столетия. Не ги разбирам. Аз суматоха да гоня нямам, въртя си леко нагоре и си разсъждавам за живота и за… абе то хубавото е, че не мислиш изобщо повечето време, наслаждаваш се на сливането с откъдето принадлежим. Неусетно Златните мостове изскачат пред мен и се просвам на един дървен шезлонг, порядъчно гладен вадя сандвичи и вафли. Половин час блажено се напичам на пробиващото слънце. Делник е, утрин е и хора почти няма – ура! Коли също не бръмчат. Ранобудни пенсионери почукват с пръчки в бавен здравословен ход. Птички пеят за любов. Идилия. Когато бях овчарче и овците ще пасях…ех, онези детски дни в Лакатник и Свражен, един друг живот безценен.
Потеглям нагоре и до Бор не се случва нищо интересно. Обаче се минава покрай една табелка с надпис как американското посолство или кой беше е дарил и засадил гора на това място. Абе колко пъти съм минал оттам, гора няма даже засадени фиданки не се виждат. Може би е скрита зад 4Д прожекции, за да не я вижда врага. Но табелка има. Спазен е основния принцип: важното е по документи да я има и отбелязана, а истинската фактическа обстановка няма значение. Всичко днес е по документи.
На Бор спирам за още ядене. Интересно е как организъмчето бързо изразходва калории и си иска веднага нови. Дъвча и съзерцавам останките от хижата и ми се реве. На безценно красиво място, високо и закътано, с път до входа и комуникации… и достойна за разказ на Стивън Кинг с избушените си прозорци и врати и разпадаща се фасада върху обрасъл с храсти и дървета двор. Бор е пример за всичката простотия и глупост, жалко безхаберие и самоунищожение, които сами непрекъснато си причиняваме.
Изображение
Но продължавам напред. Участъкът до платото е особен плъг-ин в нивото от гледна точка на липсата на каране, но ти дава възможност да се упражняваш във всевъзможни техники на бутане и носене. Както и да се наслаждаваш на гората и треволяка. Късчето небе при морените е винаги задължително място за почивка.
Изображение
Изображение
Изображение
Къщичката с вещи от първа необходимост до пътеката е пълна и вдъхва огромна доза доброта и усещане, че има и други останали нормални хора наоколо. Заредена с основно простички необходими предмети за екстремни нужди и, о, чудо, защо никой ги е откраднал още? Колко сме си извратили мисленето… оставих малко хапчета.
Изображение
Платото го избутах набързо и стигнах до другия край, където започва чакълестия път към върха. Намерих малко вкусни къпинки и се помотах качествено из храсталаците за още. Появиха се коне. Вече се виждах горе – ей тука 4-5 серпентини се завъртат и съм готов. Ха-ха, каква грешка и подвеждащо усещане давал този „път“ и визуална измама за разстоянието! Защо никой не е обяснил на нас простосмъртните право куме та в очи какво следва от платото нагоре? Каквото последва, бе брутално отрезвяване за една от най-големите ми заблуди. Совите изобщо не са това, което са! Много бързо установих, че е изключително неприятен за каране, защото е от море от местещи се камъни, в които по зловещия баир байка изобщо няма здрава основа да гребе напред, освен ако не караш бързо и на стегната предавка. Невъзможен е за каране. Няма правилна траектория, от един камък си в друг и в трети. И ти изпива силите като вампир. Да, ама на мен силите вече не бяха като на тръгване и ме напуснаха още в началото на първата голяма серпентина. Е, ми ще си побутам… и след малко дойде равно и даже леко спускане – гаааз! Газта бързо свърши, бензинеца останал и той, и на изпарения с наведена глава си забутах отново нагоре. Оказа се, че серпентините са много и някак си пътя взе да ми изглежда безкраен, а върха мираж. Спирах често да почивам, а се уморявах от самото бутане на колелото нагоре, по този път дори това е изцеждащо. И бутане не е правилната дума, май трябваше на гръб да го метна, по камъните си е вдигане непрекъснато и запъване. Едни пешаци ме застигаха.
Стигнах до мястото, където жалоните се отклоняват от пътя и продължават право нагоре към върха. Броях всеки номер и вече ми се виждаха малко, а исках да си махна от смотания път и да избутам до горе по маршрута както си е. Някой ми беше казал, че там е по коловете и му повярвах. И го направих. Което ме довърши. Ама то тук няма физическа възможност никой да кара, това са скали и отвесна пътечка (липса на пътечка) с туфи и изронени камъни. Дори бутането и носенето са проблем, защото няма за какво да се задържаш. Егати велоралито – този участък е прекалено екстремно безсмислен, освен ако не е включен с цел да тества комплексните качества на състезателя модерен петобоец :smash: Наумих си всеки жалон да е вид победа за да имам стимул да продължавам напред. Някъде в горната част за пръв път ми се случи усещането да нямам сили за нищо – нито да направя крачка нито да бутам нито да стоя прав и да извърша физическо движение. Тотално разреждане. Намерих една туфа и се свлякох зад нея на завет и припек, където полежах 20- на минути напълно безжизнен. А не е като да се бях занемарил с липса на вода и енергия за тялото преди това. Но явно организъмчето стигна някакъв предел на моментни възможности.
Не можех да лежа до безкрай, защото вятъра дори в средата на лятото е бръснещо изсушаващо студен и изстиващ и под угрозата да се прибера болен, се събрах и с посъбран живец успях да изкатеря остатъка до хижата. Щом стигнах до подножието силите от близкия й вид се възвърнаха значително и точно в 12 вече бях горееее! Жив! Ура! Още един невъзможен предел падна!
Подскачах от радост по поляната. И бързо с намъкнах за топла боб чорба, кюфтета с лютеница и бира и какво ли още не. Толкова е вкусно горе! Не бях се качвал от детските години и всичко си е там и същото. Обилно преядох и излязох навън да се помотам и наслаждавам на гледките. Силите се върнаха. Внезапно чух познато гъргорене на руски пауър. Помислих си – не, това не може да бъде, да се качва чак до тук по бледото отвесно подобие на път в скалите? Не, ама да! И то натоварен със здрави цепеници дърва, се показа силуета на вечния и вседеходен ГАЗ! Някои неща са извън времето и пространството – те са вечни и неподатливи на конкретния релеф и разстановка!
Изображение
Небрежно я паркира чичото до входа и подочух разговор с хижарите за разтоварване как сега трябвало да се организира… а-а мисля си, аз нямам сили и за това днес пък и съм разтоварил n на n количество газки зилове мазове шкоди ремаркета на жигулито и т.н. дърва и цепил през годините. Взел съм си своето. Ориентирам се към слизане надолу, но по обратния път и през Алеко и паветата, че маршрута на велоралито на спускане ми е напълно непознат и не разпечатах и разгледах карти и тракове преди това. Едни хлапета ми направиха позьорска снимка за спомен от този незабравим за мен върховен ден.
Изображение
Спускането надолу беше фън – тоя път не е за ниски скорости и ако ще се мре да е тук и сега - с твърдака по камънаците летях като камикадзе. Усещането за безпомощност и липса на дори една калорийка в тялото ми се струваше далечен сън. Спирачките не знам как издържаха зверските спирания на места, а аз се опазих през целия ден за пръв път с автоматите закачен из планина без нито едно падане. Ръцете като слязох до Алеко почти не ги усещах от вибрациите, а паветата ми се сториха като мазна писта. За отрицателно време се асфалтирах до Южния парк, където с още няколко бири и приятели затвърдих успешния финал на днешния кръг от световната купа. Погледнах Черни връх с доволна усмивка и се строполих вкъщи. Ще ми се опира някакво си връхче…
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот taurus13 » Нед Фев 24, 2013 5:32 pm

:) Още една добра история. Ти по пътя ли се спусна от върха? - щото той е много неприятен, докато по пътечката по коловете е екстра.(откъдето май си се качил)
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Втори сезон: (не) изживени спомени

Мнениеот Exorcist » Пон Фев 25, 2013 12:54 pm

Благодаря :) По пътя изцяло, но може би беше грешка, с тези камъни по него е като плаващ нестабилен релеф.
Аватар
Exorcist
 
Мнения: 275
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Май 03, 2011 9:08 pm
Местоположение: София


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта