Страница 1 от 2
Мероприятия за намаляване теглото на велосипеда
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 2:11 pm
от nikitzo
Тежи ми колелото. Мисля да:
1. Сменя сегашните ми гуми р-р 2,35 с 2,1
2. Да сменя тоя кютюк DJ III с нещо по-леко.
3. Да намаля размера на диска на задната спирачка 185->160.
4.......n - тук сте вие споделете опит, ако има такъв!
Благодаря за вниманието
опааа
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 2:19 pm
от PtD
[quote="nikitzo"]
Тежи ми колелото. Мисля да:
3. Да намаля размера на диска на задната спирачка 185->160.
[/quote]
Това няма да ти спести кой знае колко откъм тегло, но откъм спиране...
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 2:22 pm
от nikoto
Ами:
1.Махаш скоростите отпред и отзад...
2.Махаш сседалката
3.Леки капли...
4.Режеш от курмилото
5.Леки вътрешни гуми
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 2:23 pm
от TOYAGA
4. По-леки педали (мислил ли си за автомати?)
5. Към т.1 - по-добре се ориентирай към леки вътрешни, запазвайки по-големия балон и здравината на външните
6. По-леки грипове на кормилото
оттук-нататък става по-скъпо...
6. По-леки кол/седалка и лапа/кормило
7. По-леки спици/капли/главини
8. По-лека група drivetrain
9. По-лека рамка
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 2:24 pm
от klmn
Това с гумите при мен имаше осезаем ефект,също и с вилката.Виж със седалката кво може да се направи и курбелите,ама там е дебела работата(освен ако не си вече с кухи)
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 2:39 pm
от C_Mo
Имай предвид, че най осезаемо се усеща тегло свалено от капли/гуми... вилката също е доста осезаема промяна.
Ако си с окачване може да помислиш за въздушен шок или титанова пружина, но това е в графата "скъпи".
абе Toyaga знае най-добре
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 3:12 pm
от nikitzo
Малко пояснения:
Без задно окачване съм - демек твърдак - рамката е ~ 2100 gr.
Колелата са ми чисто нови (в понеделник ги взех) т.е. там не мога да пипам нищо освен гумите (вътрешните).... TOYAGA ..... Моля ...... Благодаря!
За педали с автомати не съм мислил да се разбира не мога да карам с такива.
Другото, което мога да направя е да сменя сегашната си буца алуминий (лапата) с нещо по-леко (ама нема да е толкова мъжкарско - шегувам се разбира се).
Мога да скъся кола за седалката поне с 5 см дали ще е от полза?
Седалката - и без това искам да я сменям, защото сега е некъф ку*ец Selle Bassano.
И вилката, ама както се казва това е друг въпрос и ще се разгледа в отзелен проект.
П.С. Монтажа ми е Shimano (голем сбиртък, но от Alivio нагоре)
П.С.2 Курберите са ми алуминиеви!
Публикувано на:
Чет Мар 30, 2006 11:38 pm
от RaveUnit
ти видя ли WrathChild продава една супер елегантна седалка и не я купувам само защото нямам пари ... титанчести релсенца 55лв !!! подарък направо
минаваш от DJ3 на EXR (примерно) и щрак половин кило надолу
виж при Каймата една такава кафеникава лапа, само да ти я покаже (щото няма да ти е продаде, сигура) и си търси такава - по-лека лапа не съм вдигал, дори мойто отвесче е по-тежко (нали го видя?), ама наистина сякаш е 2ойно по-лека от няква 'нормална'
ако предните плочи накои от тях са стомана (примерно малкия и средния) сменяй с алуминки, по 30-40лв са
ако имаш QR който завършва в Хр-Мо 'гайка' го смени с такъв дето завършва с алуминиева, нищо че тежестите са някви десетки грамове можеш да усетиш на ръка разликата
като се загледаш за нови задни зъбци разгледай и малко по-скъпите модели - имам едни мн.стари LX и ако знаеш направо са 'проядени' от олекотяващи дупки и 9ка са по-леки от SRAM 8ца, някакъв нисък модел може би 3 или 5
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 8:42 am
от nikitzo
Сетих се ако майнем едната пружина от вилката и я понапомпам колко грама ще спечеля?
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 9:13 am
от Stuny
ами не е лека пружинката
поне 100гр, че може и 200 да са
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 9:24 am
от nikitzo
[quote="Stuny"]
ами не е лека пружинката
поне 100гр, че може и 200 да са
[/quote]
А трябва ли да се долива масло след като се махне пружината?
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 9:30 am
от El Camino
[quote="nikitzo"]
Сетих се ако майнем едната пружина от вилката и я понапомпам колко грама ще спечеля?
[/quote]
Смятам че в случая това ще е доста половинчато решение - основното тегло на DJ3 вилките идва от масивните 32мм стоманени подпори и направо чудовищния стержен, тези по принцип могат да се сменят в комплект, но цената на новите части не го оправдава. По-добре направо нова по-лека вилка
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 9:44 am
от GECKO
При мен смяната на седалка (от Vapor тип диван към Selle Octavia), смяната на кормило и лапа от Zoom към Pazzaz лапа (която не се оказа най-лекия избор) и EA50 кормило ми свалиха малко над половин кило, смяната на гумите от Tioga към Conty Petrol ми смъкна близо кило, а отзад съм с по-дебела вътрешна. Колкото и странно да звучи разликата между Zoom-a отпред (така както аз си го бях направил) и Suntour-a е минимална - около 300 грама. Цялостния ъпгрейд тази зима, който включваше още смяната на "трансмисията" отпред от 3 плочи с дерейльор на 1 плоча и водач, и предна спирачка (от 475х180мм на Hone) ми свали велосипедчето от 19 на 16.5кг.
Сега обмислям още по-лека лапа, кол, и гуми Conty Flow и да слеза под 16, и до няколко месеца газов амортисьор и по-лека комбинация задна главина и дерейльор
и евентуално до началото на "състезателния сезон" да съм около или по-скоро под 15.5кг, което за велосипед на базата на Behemoth ще си е постижение
@nikitzo - ако искаш можеш да споделиш сегашната си конфигурация, и бюджета за олекотяването и да се измисли нещо, въпреки че в този си вид темата е доста обща и с дадените съвети може да е от полза на повече хора
:thumbu:
P.S. DJ III с каква ос е? Ако ще пестиш от вилка може да прегледаш RS-овете Pike или Reba в зависимост от изискванията ти към здравина или към тегло. Все пак втората е два пъти по-лека от настоящата ти а ако карането ти не изисква еднокоронен трактор няма смисъл да взимаш такъв
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 10:11 am
от Zozka
Понеже забелязвам много хора да се оплакват от въртене и да пискат че умират от умора, един простичък съвет, който ще ви улесни много: помпайте си гумите, не мога да разбера как някои хора карат с изключително меки гуми (2 и по-малко атмосфери на пръв поглед). Печелите освен по-малкото триене, също и по-нервно и бързо реагиране на колелото към ваякакъв терен, по-малко се трошат каплите и т.н. и т.н.
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 10:28 am
от nikitzo
Малко уточнения:
Колела:
Предно - алексримс ДП 20 + ДТ Стайнлес 36 бр. + Формула ДЦ 61 + ротор 185 мм + кенда кинетикс 2,35 + тежка нътрешна (ще мине отзад)
Задно: - алексримс ДП 20 + ДТ Стайнлес 36 бр. + Шимано ХТ ИС + ротор 185 мм + ЦеСТ гума 2,35
Кормило - ФСА ФР280 (май беше)
Лапа - масивна Пазас
Курбели - труватив 5Д с 3 плочи - алуминий
Педали - ВП 566
Колче за седалката - алуминиево
Zozka - гумите винаги са ми напомпани добре!
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 10:48 am
от Stuny
[quote="nikitzo"]
А трябва ли да се долива масло след като се махне пружината?
[/quote]
въпрос на предпочитание
при мен маслото е толкова , колкото да покрива хидравлиакта , т.е се старая да имам възможно по-големи въздушни камери, но може би това не е най-добрия вариант
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 10:58 am
от bikerider
[quote="Zozka"]
Понеже забелязвам много хора да се оплакват от въртене и да пискат че умират от умора, един простичък съвет, който ще ви улесни много: помпайте си гумите, не мога да разбера как някои хора карат с изключително меки гуми (2 и по-малко атмосфери на пръв поглед). Печелите освен по-малкото триене, също и по-нервно и бързо реагиране на колелото към ваякакъв терен, по-малко се трошат каплите и т.н. и т.н.
[/quote]
Аз поне в града карам на 2.5/2.2
в планината стигам до 2.0/1.8
и засега с digga-та нямам никакви оплаквания
но не можеш да отречеш че малко по-меки гуми горе добавят голям комфорт в комбинация с Шивъра
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 11:14 am
от Harka
Малеее, а къде отиваме тея, дето има падат под 1...
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 11:22 am
от bikerider
ми миналата година с газалодитата ми се налагаше да слизам под една атмосфера, че гумите бяха твърдички като материя, пък и не си бях регулирал добре нивото на маслото.
сега мисля, че всичко е ок, щото възстанових читавия (за мен) баланс между вилката и гумата, та под 1.5 не съм падал, но лятото тепърва иде все пак... каквото сабя покаже това ще бъде
Edit: но да се върнем на темата - вътрешните гуми са ЗЛО !!!
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 1:18 pm
от Burn0u7
Аз най-леката лапа, която съм вдигал е RICHEY или нещо от сорта. За XC лапа , дългичка и УЖАСНО лека. Ако оказва лапата толкова голямо влияние, сменяй я... МИсля, че се продава една такава лапа (даже същата) , но трябва да проверя че информацията е старичка.
успех
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 1:45 pm
от GECKO
[quote="nikitzo"]
Малко уточнения:
...
[/quote]
Ами въпреки, че и аз имам такава лапа, и че има доста добър и широк захват за кормилото аз бих я сменил с един Thomson, а и кормилото ти не е от най-леките аз съм доволен от теглото на моето ЕА50 но ProTaper или ЕА70 ме блазни повече като идея. Колчето ако смениш заедно с гореспоменатите неща няма да е зле Тruvativ-ските са прилично леки (ако си идеалист като някой хора
можеш да сбереш стотинки за Hardware Tomson), а за гуми... не знам как караш но ако предпочиташ сухо и твърдо (като мен) Conty Flow са по 600 грама всяка (иначе казано двете са колкото Kendata ти
). К'во остана, движението и вилката там си мисли ти какво ти трябва и какво желаеш защото там имаш и начин на работа а не само тегло/здравина
Публикувано на:
Пет Мар 31, 2006 10:43 pm
от MAN6
за гумите- в града на 5, в планината на 3
а иначе- хващаш бормашината и където има повече мат'рял действаш
помага (изпитано)
а най-добре няква инжекция в прасеца и приключваме с темата
Публикувано на:
Съб Апр 01, 2006 10:55 am
от did
[quote="MAN6"]
а иначе- хващаш бормашината и където има повече мат'рял действаш
помага (изпитано)
[/quote]
Ман6, тва е много каруцарско. Истински елегантото решение за олекотяване го е дал (както обикновено) Шелдън Браун. Прочети внимателно, щото много мъдрост има там:
[url]http://sheldonbrown.com/fastercard/index.html[/url]
[url=http://sheldonbrown.com/nanodrive/rivendell-sauron.jpg]тва[/url] също е добро решение.
Публикувано на:
Съб Апр 01, 2006 10:05 pm
от URNEST
Моите гуми Hight Roller 2,1 XC са супер леки,също много лека гума е Continental Explorer pro.
А колко трябва да е приблизително средното на едно планинско колело.Аз от моето съм много доволен-нищо не му липсва,а е 13,5кг.
Публикувано на:
Съб Апр 01, 2006 11:03 pm
от MAN6
[quote="did"]
[quote="MAN6"]
а иначе- хващаш бормашината и където има повече мат'рял действаш
помага (изпитано)
[/quote]
Ман6, тва е много каруцарско. Истински елегантото решение за олекотяване го е дал (както обикновено) Шелдън Браун. Прочети внимателно, щото много мъдрост има там:
[url]http://sheldonbrown.com/fastercard/index.html[/url]
[url=http://sheldonbrown.com/nanodrive/rivendell-sauron.jpg]тва[/url] също е добро решение.
[/quote]
абе кво си тръгнал да учиш старио майстор, че можело без чук, длето и плюнка !??!
Публикувано на:
Вто Апр 04, 2006 4:19 pm
от napster
Кво значи вътрешната гума да е тежка? Кои вътрешни гуми са тежки и кои леки???
Публикувано на:
Вто Апр 04, 2006 5:31 pm
от Harka
[quote="napster"]
Кво значи вътрешната гума да е тежка? Кои вътрешни гуми са тежки и кои леки???
[/quote]
Разликата в теглото между някои модели вътрешни гуми може да достигне повече от 400гр!!!
Публикувано на:
Вто Апр 04, 2006 5:48 pm
от Zozka
[quote="napster"]
Кво значи вътрешната гума да е тежка? Кои вътрешни гуми са тежки и кои леки???
[/quote]
Тежките вътрешни гуми са тежки, леките такива са хммм, чакай да помисля, "леки" евентуално
:D
Публикувано на:
Вто Апр 04, 2006 8:26 pm
от URNEST
та я кажете някоя лека вътрешна гума
Публикувано на:
Чет Апр 06, 2006 4:21 pm
от vlassadar
Както доста от нас, имам и МТБ колело, и шосейка. От скромния си опит ще споделя теглото далеч не е най-важния елемент за да върви едно колело леко. карал съм щосейката натоварена с 20 кила багаж, тя отделно е 12, но на равно не съм падал под 25-30 км/ч а по лек наклон - до 50 (без да се напрягам особено). С МТБ под 20 кила след това от Младост до Хладилника - с миниони 2.5-ци и по равно - по-тежко вървеше от натоварената ми шосейка!!!
Същия този байк зимата с WetScream 2.5 само отпред, скоростта падна от 23-25 без напрежение до 15 средна (със зор)!!!!!
Извода ми е, че гумите (теглото им + грайфера + твърдостта на материала + налягането в тях) могат да "олекотят" колелото в пъти! Теглото на каплите, броя и теглото на спиците също са много важни.
След тях се нарежда геометрията на колелото или колко да си вдигнем седалката и накъде да я наклоним, или да остане водоравна?
Смазването на всички части (веригата е много важна), както и максималната инерция на всяко колело разбира се, прави живота песен
Похвали с крайния резултат и сподели от кое е имало смисъл и от кое - не.