Страница 4 от 25

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 11:59 am
от outfaced
Вече да патента за колчета, които се свалят сами ... :dontknow:
http://www.mtb-news.de/news/2015/06/19/ ... d-shimano/

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Съб Юни 20, 2015 2:19 pm
от taurus13
Бахти гъзарията :evil:

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 12:14 am
от antonpc
outfaced написа:Вече да патента за колчета, които се свалят сами ... :dontknow:
http://www.mtb-news.de/news/2015/06/19/ ... d-shimano/


Ето и един бърз english превод: :peace:
Изображение
The next logical step? To lowering seatposts from Trek and Shimano

In Internet patents Trek and Shimano have surfaced that describe a possible new generation lowerable seatpost: seatposts, where you no longer have to sit on the saddle to lower it - then the saddle would not only from the handlebar extensible, but also retracted. Differences lie in the implementation: Shimano relies on electronics, Trek on mechanics.

Trek

The Trek Prop does not go quite as far as the model of Shimano. It combines two springs, an air spring and a steel spring that work against each other. The air spring is able to drive the support of all sunk to the very top. By pressing a button the air spring can then be relieved, whereupon the steel spring, the rest half submerged. From this semi-high position of the driver must now sink the rest by sitting up all to make the process start all over again - a perpetual motion Trek did not create. Here is the link to the patent by Trek.
Изображение
# 1 steel spring and air suspension - left in the automatically lowered, half-height position right quite sunk

Изображение
# 2 A polygon profile to ensure the twisting

Shimano

The basic use is simple: An electric motor drives a planetary gear to a spindle drive - just as it is the case with many linear actuators. The spindle should be designed to be self-locking so that the rest would de-energized and locked in any position in both directions. The big questions that are put to: adjusting speed, weight and of course, how long does the battery. Here is the link to the patent by Shimano.
Изображение
# 3 battery, motor, gear and spindle drive

Изображение
# 4 handlebar remote control, battery, cables

Изображение
# 5 electronics at Shimano

Opinion @ MTB-News.de

The next step in terms of retractable saddle seems to be just around the corner - somehow logical. But necessary? Frankly, the uncomfortable situations that have been created by the necessary settling, quite rare. But to be honest, before you even retractable seatposts was accustomed to many of us have even doubted its necessity. Therefore, we would try such a prop like once - as long as they are better than the previous telescopic tubes come along in terms of reliability.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 10:35 am
от taurus13
Но, кому ли е нужно това. :)

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 11:11 am
от outfaced
То вече не опира до нужда ... просто щом може да се направи, се прави. По някое време става достъпно и масово ... свикваш и вече не задаваш такива въпроси :D
"електрифицирането" на байковете е само въпрос на време. Никога нещата в началото не изглеждат добре и масови.

Макар че много по би ме радвало ако вместо за колче и скорости мислеха за активно окачване където компресията и рибаунда да се регулират динамично.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Юни 21, 2015 12:15 pm
от Ozzie
Трицифрена сума в твърда валута 'ич не ми се чини "достъпно"...

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Юли 10, 2015 10:12 pm
от jungleraver
Другари,
Моля, споделете впечатления от този TMARS (гледам модела TMARS 619-3Q, уж с излекувани детски болести), така или иначе ми трябва колче 27.2, а там избора е малък :dontknow: а след последното ми каране до Ком, твърдо реших да взема някакъв, защото няколко пъти се наложи да се чекна зад седалката, за да не се пречукам. Ясно, че е тежък, китайски, и супер грозен, но ми допада, че е прост, лесен за обслужване, и евтин, въпроса ми е лесно ли се разлуфтва (седемдесет и няколко кг. съм) и има ли някакви други дертове?
:beer:

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Юли 16, 2015 12:54 pm
от THEZOGGO
И тъй като имах проблеми с моя Rock Shox Reverb Stealth, го изпратих до Canyon. Една седмица след като са го получили при тях, ми изпращат следното писмо:

Re: [Ticket#******************] The delivery **********************
от:
Servicecenter | Canyon Bicycles GmbH ([email protected])
дата: 16.07.2015 10:04
до: (*******@****.**)

Dear ******** *********,

Thank you for your email sent the 07th of July 2015 regarding reclamation of your Reverb Stealth seat post.

We regret that there were problems with your seat post.
The seat post was sent to Rock Shocks for reclamation. At the moment we are waiting for return. I forwarded your information about sent remote shifter and saddle to our service department. They will look for it and will install it at the time of return.

I hope, I was able to answer your email. If there are any other questions or concerns, please feel free, to contact us with your customer ID *********** again.

Kind regards,
******* *********

Та, така се правят нещата. Изпращаш това което е в гаранция до фирмата от която си купил колелото и те от своя страна го изпращат на производителя на частта, за отстраянване на проблема или директно за подмяна. Ако някой има проблеми с кола за седалка, може да направи същото което направих аз.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Юли 16, 2015 1:11 pm
от outfaced
Да, така се прави ... и е супер бавно ;)
За колче бих се прежалил. Какво правим обаче с вилка, спирачка, шок ... когато си планирал каране, организирал си всичко и знаеш, че ако си го отвориш сам или някой разбиращ го отвори и ще ти го оправи :dontknow:

Хубаво нещо е гаранцията, но далеч не решава всички проблеми. Или както е казал поета - не всичко е пари :D

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Юли 16, 2015 2:52 pm
от outfaced
п.п. нещо много хубаво за KS lev притежателите ...
http://www.artscyclery.com/Kind_Shock_L ... EVSPR.html

Решава няколко принципни проблема на механичния спусък.

Иначе след последния сервиз на моя KS вече съм леко раздвоен относно механичен vs хидравличен спусък. Поне за за класическата версия с кабел извън рамката механичния има един основен нерешим проблем - вътрешностите на колчето не са херметически затворени.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Юли 16, 2015 4:32 pm
от X_NRG
Честно да ти кажа оригиналният ултра минималистичен спусък ми харесва повече: http://www.artscyclery.com/Kind_Shock_L ... LEVRE.html
:)

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Юли 16, 2015 4:54 pm
от outfaced
За харесването, да ... но заради изхода му напред е нужно жилото да прави един допълнителен 90° завой и затова има нужда и от това
Изображение
и се създава допълнително триене.

Има и още един минус ... като обърнеш байка наопаки опира именно в спусъка. Моя си има няколко яки деруги от тая работа :)

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Юли 16, 2015 7:03 pm
от largo_hs
Продават много изгодни Dropper Seatpost в Aliexpress, дали са ментета?

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Юли 17, 2015 8:40 am
от X_NRG
outfaced написа:...


Така е, работата е малко по-тежка, заради триенето, а и лостчето е сравнително малко, така че си трябва по-як палец. :D
А за деругите спрях да обръщам внимание - моят кокпит вече е целият изпонадран. Такъв ни е спортът. :)

largo_hs написа:Продават много изгодни Dropper Seatpost в Aliexpress, дали са ментета?


Пусни линк да видим.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Юли 17, 2015 2:46 pm
от moridinbg
http://www.decathlon.co.uk/100mm-droppe ... 23994.html £29.99

От юлското издание на What Mountain Bike
4,5 out of 5
This dropper post from Decathlon only comes in 31.6mm diameter, drop is only 100mm and the last 20mm takes a good thump to get. However it’s £50 cheaper than any other dropper we’ve tested and more functionally sound than most several times it’s price. At 665g it’s not a bad weight and the side bolted lay back saddle clamp is secure and easy to use. The under the saddle ‘rodeo grab’ release lever means no cable rub or routing to worry about and I’ve it’s suprisingly easy to use on the trail. The action has stayed smooth, consistent and wobble free, making it a total bargain.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Юли 17, 2015 4:13 pm
от Ozzie
Ще ги чакаме да се появят в нашенските магазини от веригата. :D

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пет Юли 17, 2015 8:06 pm
от largo_hs
X_NRG написа:
largo_hs написа:Продават много изгодни Dropper Seatpost в Aliexpress, дали са ментета?

Пусни линк да видим.

Много са, дай търсене в aliexpress и те си излизат!

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2015 3:49 pm
от THEZOGGO
Получавам днес чисто нов кол за седалка от рок шокс и външната обвивка на маркуча е прекъсната. Писах преди 5 минути на дилъра чрез който получих кола и чакам отговор. Иначе според вас това някакъв проблем ли е за функционалността на кола?! Прилагам две снимки с проблемния участък. Металната оплетка няма проблеми, но платмасовата черна обвивка е прекъсната.

Предварително благодаря за отговорите.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2015 6:10 pm
от spirov92
Вероятно ще работи, ама, ебаси... Да дадеш една торба пари и да го получиш в такова състояние... Ако е от края от който е предвидено да се скъсява може просто да резнеш 5см.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2015 6:15 pm
от THEZOGGO
Доколкото знам скъсяването се прави от края където е палеца. В този случай няма как да го скъся изобщо. Ако беше до палеца, щях да го скъся.

Някакви други коментари? : )

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2015 9:59 pm
от HepBeH_XaMcTep
При това положение колчето остава в сгънато положение.
На мен ли така ми се струва или има капка масло?

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Авг 19, 2015 10:47 pm
от THEZOGGO
Няма масло, просто това е отблясък от светкавицата върху нагънатата /разкъсана/ обвивка на маркуча. Не съм го пробвал дали сгъва и разгъва. След като видях, че има проблем, не съм го пипал, защото може да се окаже, че пак ще пътува наобратно за Кобленц.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Чет Авг 20, 2015 4:07 pm
от halfdone
Не знам изобщо защо му се чудиш дали ще работи безпроблемно, просто им го върни и да ти го заменят.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 30, 2015 6:17 am
от Любо
THEZOGGO написа:Няма масло, просто това е отблясък от светкавицата върху нагънатата /разкъсана/ обвивка на маркуча. Не съм го пробвал дали сгъва и разгъва. След като видях, че има проблем, не съм го пипал, защото може да се окаже, че пак ще пътува наобратно за Кобленц.

Дали го ползваш вече ROCK SHOX - а и доволен ли си от него , че има много добри цени в BIKE-COMPONENTS и много ме изкушават :D Бях се вгледал в THOMSON , но като видях цените на Rock Shox , започнах много да се колебая :dontknow: По принцип в нета има най-добри отзиви за Thomson , ама знам ли ? Хубаво е да се чуе мнение от първа ръка :beer:

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 30, 2015 3:40 pm
от THEZOGGO
Преди месец изпратих кола до Кобленц към Кениън и все още нямам отговор от тях за това какво се случва с подмяната на маркуча. Нямам опит с други регулируеми колове за седалка освен с Ревърб Стелт. Работеше задоволително, докато не почна да пропада с около 1 см когато седнеш върху него. Проблема определено не беше свързан с въздух в системата. Въпреки, че го обезвъздуших три пъти, проблема остана. Оказа се, че проблема е с уплътненията. Ако намериш под 200 евро Ревърб Стелт /ако разбира се рамката ти позволява да сложиш Стелт модела/, може би си заслужава, но над 200 евро, не знам, не съм сигурен дали си заслужава. Иначе може да се намери стандартен Рок Шокс Ревърб за под 200 евро. Кола не е лек, в момента на пазара има други колове с по-нисък грамаж, но май повече нещата опират до финансовите средства отколкото до грамаж. : )

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Нед Окт 11, 2015 11:51 pm
от MacLeod
Понеже наскоро си поръчах колело орбеа, та посещавам техния сайт тези дни, ето на какво попаднах: http://m.pinkbike.com/news/orbea-digit-dropper-post-first-look-2015.html

Ето и клипче как изглежда да работи:
https://m.youtube.com/watch?v=IKa6fPxkZro
Не искам да звучи като някаква реклама, но на мен това ми изглежда перфектния дропър пост за несъстезатели. Лек, здрав, прост и работи. Освен това с 25 см ход.
Защо само орбеа имат такова ? Трябваше да е масово. Направо ме хваща яд, че вече си поръчах колелото с ревърб стелт вместо с това. Но сега го видях.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Окт 12, 2015 9:06 am
от halfdone
За мен пък не се различава по нищо от нормално колче, след като пак трябва да отваряш скоба, вдигаш и сваляш. Не виждам какво удобство предоставя и с какво те улеснява :)

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Окт 12, 2015 9:11 am
от Alexi
как ще си вдигнеш седалката без да спреш и слезеш .. няма особен смисъл поне някаква пружина да имаше отдолу

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Окт 12, 2015 10:06 am
от po_taka
Идеята е че си го правиш да се "качва" до определено ниво. Така няма нужда да се гледаш "белязката" на кола, за да разбереш докъде да го вдигнеш. Колко често ви се е случвало след спускане да си настроете кола прекалено нагоре или надолу ? С този няма такива дертове. Доколкото на някой +/- няколко милиметра висона на седалката може и да не им правят впечатление на мен ми правят. Ако нямах пари за дропер - да, бих си взел такъв.

Re: Dropper Seatpost (впечатления, сервизиране и т.н.)

МнениеПубликувано на: Пон Окт 12, 2015 10:43 am
от papinu
po_taka написа:...Така няма нужда да се гледаш "белязката" на кола, за да разбереш докъде да го вдигнеш...

Освен това което си споменал друго предимство спрямо обикновения кол е, че няма завъртане наляво и/или надясно на седалката.