АМ спирачки
Публикувано на: Чет Мар 28, 2024 9:40 am
В търсене съм на спирачки за един проект с рамка Спешълайзд Епик (знам, не е точно АМ/Ендуро), но аз съм тежичък - с байка и екипировката съм 110 килограма.
Та, ето какви са горе долу изискванията ми, а и имам и няколко въпросчета:
1) да спират
2) да са надеждни. Не мога и не искам да се занимавам с постоянно обезвъздушаване и прочие дейности. Търся нещо което е install and forget. Има ли такова на пазара в момента?
3) да не се налага да правя някакви чупки в кръста за постигане на "максимални резултати". Знам за Шигури и прочие Франкенщайни - виж т.2
4) Търся нещо, което на меркетингов език сигурно се вмества в понятията "среден до горен среден клас", но ако има магически продукт в ниските класове, който покрива изискванията ми няма да го върна
5) Предпочитам утвърдени марки пред екзотики, но ако имате опит с някой специфичен продукт имам интерес към опита ви
6) модел 2022 или по-нов
7) имам специален интерес към спирачките на Магура, но ми е пълна салата тяхната моделна гама. Особено ме дразни това, че спирачки като МТ7Про са набутани в Трейл сегмента, а присъстват и в Гравити сегмента, а същевременно МТ5 ПРО, която би трябвало да е в Трейл сегмента ако следваме цифровите означения, е в Гравити сегмента
теглото на спирачките не е НИКАКЪВ приоритет - значи, че не бих жертвал представяне или безпроблемно ползване за по-малко грамове
Сега, за стила ми на каране: спокоен, но не бягам от игриви и скоростни пътечки. В общи линии знам как да пазя спирачките, така че да не ги прегрявам, но не съм от най-техничните, тъй че от тях се очаква да си вършат работата.
Въпроси:
Каква е съвременната прадигма за големината на роторите? Колко е "достатъчно" за 29 инчови капли?
Кои са актуалните предложения в класовете среден и горен-среден, които си заслужават вниманието?
"Бюджетните" версии като Магура МТ5/4 стават ли за нещо?
Карал съм множество Шимански спирачки и от тях съм с най-разнородни впечатления: в ниските им класове спирачките са просто слаби, в средните са ОК като спиране, без да блестят, с високите (ХТ) съм имал ужасни проблеми със спирачки, които не знаеш, кога ще започнат да спират и колко бързо ще захапят. Сега чета, че имали керамични легла на бутала/бутала, които били по-деликатни от необходимото (не знам колко е вярно).
Как са в момента Шиманските предложения?
Благодаря на всички отзовали се, и ще се радвам на мнения най-вече от личен опит, който за мен е повече от всякакви характеристики на хартия.
Та, ето какви са горе долу изискванията ми, а и имам и няколко въпросчета:
1) да спират
2) да са надеждни. Не мога и не искам да се занимавам с постоянно обезвъздушаване и прочие дейности. Търся нещо което е install and forget. Има ли такова на пазара в момента?
3) да не се налага да правя някакви чупки в кръста за постигане на "максимални резултати". Знам за Шигури и прочие Франкенщайни - виж т.2
4) Търся нещо, което на меркетингов език сигурно се вмества в понятията "среден до горен среден клас", но ако има магически продукт в ниските класове, който покрива изискванията ми няма да го върна
5) Предпочитам утвърдени марки пред екзотики, но ако имате опит с някой специфичен продукт имам интерес към опита ви
6) модел 2022 или по-нов
7) имам специален интерес към спирачките на Магура, но ми е пълна салата тяхната моделна гама. Особено ме дразни това, че спирачки като МТ7Про са набутани в Трейл сегмента, а присъстват и в Гравити сегмента, а същевременно МТ5 ПРО, която би трябвало да е в Трейл сегмента ако следваме цифровите означения, е в Гравити сегмента
теглото на спирачките не е НИКАКЪВ приоритет - значи, че не бих жертвал представяне или безпроблемно ползване за по-малко грамове
Сега, за стила ми на каране: спокоен, но не бягам от игриви и скоростни пътечки. В общи линии знам как да пазя спирачките, така че да не ги прегрявам, но не съм от най-техничните, тъй че от тях се очаква да си вършат работата.
Въпроси:
Каква е съвременната прадигма за големината на роторите? Колко е "достатъчно" за 29 инчови капли?
Кои са актуалните предложения в класовете среден и горен-среден, които си заслужават вниманието?
"Бюджетните" версии като Магура МТ5/4 стават ли за нещо?
Карал съм множество Шимански спирачки и от тях съм с най-разнородни впечатления: в ниските им класове спирачките са просто слаби, в средните са ОК като спиране, без да блестят, с високите (ХТ) съм имал ужасни проблеми със спирачки, които не знаеш, кога ще започнат да спират и колко бързо ще захапят. Сега чета, че имали керамични легла на бутала/бутала, които били по-деликатни от необходимото (не знам колко е вярно).
Как са в момента Шиманските предложения?
Благодаря на всички отзовали се, и ще се радвам на мнения най-вече от личен опит, който за мен е повече от всякакви характеристики на хартия.