Страница 2 от 2

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 2:59 pm
от Pr3d4t0R
Сет МТ5 за тия пари е определено отлична оферта. Хубави спирачки са също.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 4:21 pm
от reddevil
Близо 2 години карах MT7, определено са много добри спирачки. Казуса с накладките е, че свободния ход до ротора е минимален. Малко да е крив диска и почва едно 'зън, зън'. Дали са четири единични накладки или двойни няма разлика, единичните са по-лесни за монтаж/демонтаж и настройка. Иначе в комбинация с MDRP дискове не съм имал недостиг на спирачната сила.
MT5 са нелоша алтернатива, единствено стандартните лостчета са тотал щета като ергономия. Като опция тук има MT5 Pro, които са с HC 1-finger лостчета, но и цената е малко по-висока.
За Dominion само позитивни коментари, но са в друга ценова категория.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 4:59 pm
от Helikaon
reddevil написа:Близо 2 години карах MT7, определено са много добри спирачки. Казуса с накладките е, че свободния ход до ротора е минимален. Малко да е крив диска и почва едно 'зън, зън'. Дали са четири единични накладки или двойни няма разлика, единичните са по-лесни за монтаж/демонтаж и настройка. Иначе в комбинация с MDRP дискове не съм имал недостиг на спирачната сила.
MT5 са нелоша алтернатива, единствено стандартните лостчета са тотал щета като ергономия. Като опция тук има MT5 Pro, които са с HC 1-finger лостчета, но и цената е малко по-висока.
За Dominion само позитивни коментари, но са в друга ценова категория.

Много благодаря! И аз това се опитвах да разбера, дали в тази ценова категория е добър вариант Magura! В крайна сметка ще пробвам с бюджетен вариант Magura Trail Sport HC 1-Finger, ще сложа и MDRP дискове ! Ще покарам така, и опита ще си покаже, а и ще останат пари за обслужването на вилка и шок, което така или иначе наближава. Ще пиша пак за впечатления!

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 5:22 pm
от Alexi
150Е са ти Шимано 6120 ,определено ги предпочитам пред пластмасовите мт5 .. лостчето е отврат и много трошливо ,а и грозно

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 6:00 pm
от NeNo
Магура МТ5 се намират за 300лв комплекта в наш онлайн магазин. Аз лично драми с лостчето нямах, но от любопитство сложих шимански лостчета със Servo wave. Все още не съм карал дълго със въпросната Шигура, но от няколкото кръгчета пред вкъщи ми хареса усещането в лостчето и спирачната сила.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 6:50 pm
от reddevil
До скоро имах Шимано 7120, не могат да се мерят със спирачната сила на Магурата. Доколко са трошливи... падал съм с Магурата повече отколкото с Шимано, никакви проблеми.
Замяна на МТ5 лост с шимански е опция, но трябва да се внимава с маслото. Резервоара в лоста на Шимано не е достатъчен за Магура апарат, трябва да се долее преди да изтънеят накладките, че да не стане фал в някое дере :lol: .

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 7:45 pm
от Alexi
спирачната сила на 7120 ще е достатъчна да блокираш произволна гума при всякакви условия

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 8:15 pm
от _SoRa_
Имам cura 4 и cura. Не мога да кажа, че са УАУ. Може накладките и дисковете също да оказват влияние. Меко ми се струва лостчето.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 8:18 pm
от Alexi
тия дето не харесват шимано спирачки на това му викат "модулация" .. работи като шимано с въздух в системата .. между другото липсата на накладки с радиатори е достатъчен довод да се откаже човек от магура и подобни спирачки ,при дълго спускане доста по лесно прегряват и колко леверидж има лостчето ,колко квадратни мм са буталата - остава на заден план

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 9:13 pm
от Bi11y
Alexi написа:тия дето не харесват шимано спирачки на това му викат "модулация" .. работи като шимано с въздух в системата .. между другото липсата на накладки с радиатори е достатъчен довод да се откаже човек от магура и подобни спирачки ,при дълго спускане доста по лесно прегряват и колко леверидж има лостчето ,колко квадратни мм са буталата - остава на заден план


+1 :agree: :agree:

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 16, 2024 9:32 pm
от reddevil
То и с mt200 може да блокираш гума, но не виждам как това ми помага. При пряко сравнение, с Шиманото трябва да полагам повече усилие и ми се натоварват повече предмишниците.
Да не разводняваме темата с предпочитания.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2024 7:49 am
от Alexi
според мен темата е точно там където се очаква ,всеки да изкаже лични впечатления от спирачки които е ползвал - на каква друга база могат да са препоръките ?

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2024 8:43 am
от Sprinter
Alexi написа:тия дето не харесват шимано спирачки на това му викат "модулация" .. работи като шимано с въздух в системата .. между другото липсата на накладки с радиатори е достатъчен довод да се откаже човек от магура и подобни спирачки ,при дълго спускане доста по лесно прегряват и колко леверидж има лостчето ,колко квадратни мм са буталата - остава на заден план

Те и Шимано го наричат модулация и като цяло е въпрос на концепция на производителя и лични предпочитания/навици. Някои харесват повече рязкото увеличение на силата на спиране след контактната точка (Шимано), други предпочитат да имат повече контрол в хода на лостчето (Срам, Хоуп също били така, не знам, не съм карал). Предполагам, всички предпочитат ясна точка на захапване и контрол в хода.

Конкретно за проблема на питащия, доколкото разбирам, е свързан с прегряване на спирачките при дълги спускания. Това може да се дължи на малки дискове спрямо общото тегло на колоездач и колело, износени органични накладки, недостатъчна техника на каране или комбинация от трите.
Най-евтиното решение е по-големи дискове (не съм сигурен, но в момента май е 180/180) - 203/200 или 220/200, нови метални накладки и повече каране.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2024 12:57 pm
от Pr3d4t0R
_SoRa_ написа:Имам cura 4 и cura. Не мога да кажа, че са УАУ. Може накладките и дисковете също да оказват влияние. Меко ми се струва лостчето.


Ex-DH състезател на ниво Световна купа (т.е. доста над всеки тук) е доста доволен от тях (и не само той) :) https://www.youtube.com/watch?v=ikA5Tmid4g8

Относно прегряването -> техниката на спиране играе много повече от компонентите. Няма спирачна система, която да издържи постоянно стисната за дълги периоди от време. Трябва да се оставят моменти, когато спирачката да "диша" и да се охлади. Ако спирачната течно загрее прекомерно вече е твърде късно. Аз бих приоритизирал по следният начин компонент при прекомерно загряване:
0. Редовна подмяна на спирачната течност - поне веднъж годишно, ако правите каранаия с извозване/лифт по-често
1. по-голям диск и/или по-дебел диск (има от 1.8мм до 2.3мм)
2. метални накладки и/или high-performance такива (TRP/Trickstuff и др.)
3. Floating disk
4. Радиаторни накладки

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2024 2:18 pm
от Bi11y
Pr3d4t0R написа:
Относно прегряването -> техниката на спиране играе много повече от компонентите. Няма спирачна система, която да издържи постоянно стисната за дълги периоди от време. Трябва да се оставят моменти, когато спирачката да "диша" и да се охлади. Ако спирачната течно загрее прекомерно вече е твърде късно. Аз бих приоритизирал по следният начин компонент при прекомерно загряване:
0. Редовна подмяна на спирачната течност - поне веднъж годишно, ако правите каранаия с извозване/лифт по-често
1. по-голям диск и/или по-дебел диск (има от 1.8мм до 2.3мм)
2. метални накладки и/или high-performance такива (TRP/Trickstuff и др.)
3. Floating disk
4. Радиаторни накладки


Аз бих подредил нещата по друг начин :
1. Радиаторни накладки
2. метални накладки и/или high-performance такива (TRP/Trickstuff и др.)
3. по-голям диск и/или по-дебел диск (има от 1.8мм до 2.3мм)
4. Floating disk
5. Редовна подмяна на спирачната течност - поне веднъж годишно, ако правите каранаия с извозване/лифт по-често

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Сря Яну 17, 2024 10:42 pm
от _SoRa_
То е ясно, че аз съм далеч от ex-dh състезател, но сигурно или дисковете (Shimano MT900) са малки (180/180) или накладките са кофти (смених ги с Galfer Pad Advance Formula Cura) или аз толкова си мога или и трите дядо попе :D

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Чет Фев 15, 2024 10:28 am
от hitar_potar
Определено мненията за Кура 4 не подсказват чак за толкова мощност, колкото предполагат 4 бутала по 18мм всяко - повечето хора говорят за достатъчно мощна спирачка, но нищо УАУ. Хайеса е масово по-харесван (и има защо - личен опит! ;) ).

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2024 11:33 am
от martin.radev
Висок клас Шимано диск + Метални радиаторни накладки ще дадат най-добро представяне със шиманска спирачка.
Не е казано, че ще има най-дълъг живот диска, но не това търсим доколкото разбрах?
И съм абсолютно съгласен, че само радиаторните накладки сами по себе си - трябва да натежат в избора.
от 180мм скочих на 203мм и ако нещо ми пречи да спускам не е спирачката а възможностите ми.
disk.jpg
(221.37 KiB) 25 пъти



А иначе при мен модулацията се случва в главата ми, никога спирачката не ме е поставяла в опасна ситуацията заради липса на модулация.
И ако трябва да съм до болка честен модулацията като терминология в нашия спорт/хоби - я намирам като изтънчена думичка, с която СРАМ потребителите
прикриваха липсата на мощност в моделите от близкото минало (Guide/Level както и това недоразумение АВИД).

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2024 12:27 pm
от Sprinter
martin.radev написа:А иначе при мен модулацията се случва в главата ми, никога спирачката не ме е поставяла в опасна ситуацията заради липса на модулация.
И ако трябва да съм до болка честен модулацията като терминология в нашия спорт/хоби - я намирам като изтънчена думичка, с която СРАМ потребителите
прикриваха липсата на мощност в моделите от близкото минало (Guide/Level както и това недоразумение АВИД).

Модулацията е напълно реална характеристика на спирачките или поне толкова колкото са реални твърдостта на вилката или лекотата на превключване на скоростите на касетата. Най-общо се дефинира като възможността точно да се контролира силата на натиск на накладките върху диска при определен натиск върху спирачния лост. Това, че не е измерима или поне не е налична като число в спецификацията на спирачките, не означава че не е нещо, с което да се съобразим при покупката. Но, винаги има субективен момент при определянето на това кое е по-добро или по-лошо, спрямо конкретните очаквания на потребителя.

За радиаторите очаквам сега да се включи някой с МТ7, който да каже, че най-важното е да са отделни накладки за всяко бутало :D

При едни същи условия (апарат и лост) кое бихте избрали - 180 мм диск с радиаторни накладки или 203 мм без радиатори?

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2024 1:36 pm
от Pr3d4t0R
Модулация има при всички случаи и с някои спирачки е по-лесна от колкото с други. Шимано по дизайн са по-хапливи от другите производители в началото на хода си - преди десетилетие доста повече от колкото сега.

Re: Спирачки до 400-450 лв.

МнениеПубликувано на: Вто Фев 20, 2024 1:38 pm
от Boyan1984
И аз като вечен фен на Шимано, искам да кажа че съм възхитен от Кюри-те. При това двубуталните.