Айде и аз да попитам - барабар Петко с мъжете...

Въпроси, коментари и дискусии за ХС велосипеди с ход на окачването до 130 мм, компоненти и екипировка за тях.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Айде и аз да попитам - барабар Петко с мъжете...

Мнениеот Хрили » Нед Юли 28, 2019 8:28 pm

Здравейте, колеги(то е условно доколко съм ви колега на този етап)!
От доста време чета форума и най-после рекох да се регистрирам, за да не стоя отстрани като безсловесна и безписмовка твар. Моето питане с сходно с това на доста колеги преди мен, с които се запознах, преди да пиша. Идеята ми е, че искам да си купя колело, с което да покарвам през уикенда, в диапазона до 1300 лева грубо. Принципно, мога да дам и повече, но искам да видя как ще ми понесе. Отначало мислех да е планинско, защото е с по-голям разчет от здравнина(или така си мисля, пък ако щете - и защото изглежда по-гъзарско), но след прочетеното разбрах, че по-универсалния и щадящ карача с "кашкавалени" крачка вариант е т.нар "хибрид", или велосипед за крос-кънтри. Идеята е да го карам по леките наклони по Узана примерно, където има доста приятни чакълести маршрути с лека денивелация, които поне в началото няма да превръщат карането в мъчение(и ще създадат по-малки предпоставки четиридесетгодишен чичка да си сцепи главата някъде или пък да се откаже докато започне да кара). Колелото ще се кара смесено по леки горски тересни, с него няма да се скача отвисоко - нямам опит и смелост за тази работа, пък и тежа 105 кила с дрехите, но все пак макадамовата пътека не е шосе и вероятно някакви тръскания по педя ще има. Из града практически няма да се ползва.
От четенето разбрах три важни неща:
1. За тежък човек по-удачна е твърда рамка;
2. Евтина мека рамка(и респективно - велосипед) така или иначе няма;
3. Ако не искаме байсикъла да тежи на снагата ни, ще тежи на джоба;
Доколкото разбрах, най-доброто нещо до момента е бил "ПУЛС" СТ1 и 2, но с марката е станало нещо и не предлага тези модели. "ДРАГ Харди" сякаш е друг удачен вариант. Объркването ми настъпи от обстоятелството, че за другите марки(специално "Крос" и "Орикс"), които се коментират срещам мнения на сведущи колеги, че рамките "били къси", което ме обърква. Аз принципно съм висок грубо 185-186 някъде и кракът ми до чатала е 86 см грубо. По мои сметки би трябвало да съм за рамка размер 19-20 инча, някои производители приравняват този размер към Л - ХЛ някъде. Ходих да питам из габровските магазини- там директно ми предложиха да ми продадат каквото имат, попитах дали може да се достави нещо по поръчка и получих някакви мръщения... размерите на гумите за мен едва ли ще са от съществено значание - дали 27.5, дали най-новия 29', едва ли ще направя кой знае каква разлика със стария стандарт 26''. В тази връзка вероятно златната среда е 27.5'', тъй като с 29'' при определени положения вероятно ще се завива по-трудно.
Направи ми впечатление обаче, че има някакви нови тенденции при планинските велосипеди да се редуцира броя на предните плочи(или както се казва) - от стандартните едно време 3 на 2, та дори и 1 при специалзираните за спускане колелета. Това от една страна редуцира масата вероятно както на въртящата група, така и на целия велосипед,а от друга сигурно минимизира и пресукването на веригата, защото последната не се изнася толкова много при крайните превключвания на предавките. Общо взето в гората едва ли наличието на най-голяма зъбчатка ще е някакво предимство, а дори и на пътя, ако не караме дивашки. Но все пак да предпочета ли по възможност колело с по-малко скорости?
Та това са лутанията ми - плод на прочетеното, ще се благодарен да ми кажете нещо конкретно(благодаря много на колегите, питали сходни неща преди мен), аз съм си отбелязал варианти от други теми. Държа да заявя, че ще го поръчам он-лайн и директно ще си го карам. Поне отначало няма да мога да му правя някакви дълбоки обслужвания и настройки, а не ми се иска да го давам на някакви градски киселяци да го човръкат, при положение, че нямат някакво особено отношение към потенциалните клиенти. Последното го пиша, защото съм набелязал и марката "Орикс", но за там пък срещам мнения, че им накуцвала сглобката...
Хрили
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Сря Юли 24, 2019 10:09 am

Re: Айде и аз да попитам - барабар Петко с мъжете...

Мнениеот carmo » Сря Авг 07, 2019 8:09 pm

Здравей "чиче" :D Това на шега - надскочил съм те, но не се давам.
Добре е че си чел, а и бюджетът ти е достоен, но за да избегнем основна грешка - хибрид и крос кънтри (води се ХС) са 2 съвсем различни вида колела. Първото е с 28" гуми и става за сухи черни пътища, утъпкани горски пътеки и асфалт. То е най-универсално, ако трябва човек да има 1 колело и да не подлага него (и себе си) на екстремни изпитания. ХС е МТВ, тоест планинско (за лек оф-роуд) с 26", 27,5" или 29" гуми, по-къса трансмисия (подходяща за катерене), а най-големият (от 3-те) преден венец дава и някаква скорост по хоризонтални и твърди покрития. Мнозина карат такива (дори само в градовете), щото изглеждат по-яки, но натоварването минава през аналогични спици, нипли, профил на джантите и главини, така че това е по-скоро психологическо преоразмеряване. Всички рамки са достатъчно здрави, но ХС обикновено са с по-добри предни вилки. дано в кратце ти е ясна разликата.
Основните 3 неща подредени по важност са:
1. Подходящ за твоите нужди тип велосипед - според околностите на Узана все пак ХС е по-удачен, а като по-разширен обхват на скорости - все пак 3 венеца отпред. 2 и 1 ги остави на младите. :)
2. Правилна по размер рамка - премери си пак вътрешната дължина на крака, обикновено е 47-50% от общия ръст. Рамката трябва да е това разстояние минус 33-35см (не гледай буквени означения). Колкото е по-висока (но да не е некомфортно и антибезопасно), толкова е и по-дълга, което е важно за динамичната поза на торса - придаваща повече сила в краката (чисто ергономично). Естествено без задно окачване, а килограмите ти не са ГОЛЯМ проблем, а и ще ги свалиш. Преди да поръчаш онлайн, поне иди в някой габровски или търновски магазин и пробвай размери рамки 48 - 50 - 52см.
3. Максимално възможен бюджет (твоят бива) за да е с въздушна вилка (помпи се според килограмите на ездача). Все пак, който може да кара Мазда, не кара Москвич, а който може да кара Мерцедес, не кара Мазда (бюджетът ти е за средното М), но поне с достойни екстри, като за хоби.
Относно БГ марките. Избери си което ти харесва на визия, но гледай и спецификациите. Крос са най-масови, имат най-добро техническо обезпечение според цената си и достатъчно широка представителска мрежа, а гаранционното им обслужване чувам е европейско. Разбира се, гледай и другите - бизнесът си е техен, но иде реч за твоите си пари, така че - ти решаваш.
carmo
 
Мнения: 1266
Рейтинг: 1930
Регистриран на: Пет Юни 27, 2014 8:28 am


Назад към Продукти за крос-кънтри

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта