За момента съм страшно доволен от Домейна. Не суче (нормално, 20мм ос)!!! Тва е най-важното.
180-те милиметра ход са ми напълно достатъчни за целите ми и осигуряват голям запас за непредвидени ситуации на глупащина.
Относно сгъването - преди нея бях свикнал да ме ритат през ръцете, след 10 минути спускане предмишнините мускули да парят, пръстите да се схващат. Тук няма такова нещо - вилката си се сгъва достатъчно мазно, за да осигури както адекватно поведение на цялата система, така и комфорт, ако щеш, при спускане, дори по-агресивно. Невероятно, беше за мен, но факт - при трасе с дължина 10+км не съм спирал нито веднъж за почивка и причината да бъде умора в ръцете (глад беше, и жажда).
Поддържа се лесно - семерингите не пропускат тонове прах, както в по-евтините вилки на RS, достатъчно е да ги забърсваш след всяко каране - махаш пружините им, взимаш една клечка с памук и готово (естествено трябва и да забършеш, само няма да стане
).
Ето и любимото ми - настройките. Толкова съм си играл и толкова още мога да си играя. На практика ти позволяват да настроиш вилката за всякакъв терен и всякаква посока - нагоре, надолу... по камъните, по стълбите.
Това за вилка със непроменлив 180мм ход. Цената й беше 939лв. с ДДС.
Ако карането ти е по-скоро смесено и няма липса на катерене, но спускането преобладава, има вариант с U-Turn система с граници на хода от 115 до 160мм., което си има предимства при катерене (малък ход -> по-добра геометрия за изкачване). А 160-те милиметра биха били достатъчни, факт е, че никога не ми се е случвало при нормално каране (не аграрщина) да сгъна вилката с повече от 15 санта. Тоест ма един аванс от 3 сантиметра за по-тежки и груби ситуации. Но все пак, предполагам, че много трудно се продънва. До сега не съм чувал металическия звук, въпреки, че свинската опака ми седеше доста близо до короната при един по-груб скок без полагащата му се попивка.
Освен това, чрез настройките на компресията и гейта, можеш правилно да настроиш работата на вилката, в зависимост от трудността и тежестта на терена, по който караш, независимо нагоре или надолу. А настройката на връщането дава много повече възможности за индивидуална оптимизация, според навиците ти, предпочитаният ти относно терена, криятерия ти за комфорт и т.н.
Изобщо, от вилката съм много доволен - здрава, "мазна", с големи възможности за настройка (то тва ми е любимото, можеш да си играеш 2-3 часа с пробване и настройване и няма да ти омръзне). Минус е теглото - при мен със стоманен стержен и 180мм - близо три кила - около 2850-2900гр. Но за цената си е просто перфектна. Вярно е, че имах чуденки дали да не я заменя за MZ 66 RC2 от 07 година, но поради неинформираността ми откъм MZ системите, набързо се/ме разубедих/а, след като ме светнаха за някои неща, спрямо настройките (липсата им).
Не мога да сравнявам вилакта с RCV или с Vanilla-та, щото не съм с еинтересувал особено от MZ или Fox, най-малкото, защото нямам финансовите възможности, още повече, че ме мързи да търся информация за тях в момента.
Но ако можеш да отделиш 1000лв за подобна вилка и теглото не те притеснява, тоест преобладава спускането, това е доста подходяща вилка за теб. Маслото се сменя лесно, не изисква специални гирижи, а стандартното почистване и профилиране на всеки 100км. Хубавото е, че има много магазини, в които са наясно с устройството на RS.
Казах, каквото имах да казвам, личните ми впечатления са такива. Оттук нататък сам преценяш според възможностите си, както финансови, така и колоездачни, технически, умствени
, за да не стане така, че накрая да кажеш "Що ме подведохте". Пий една бира, легни да спиш и на следващия ден всичко ше е ясно.