Страница 1 от 2

hayes mx-1 vs avid bb7

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 6:18 am
от LamqtaSpaska
коя е спирачката на която може да се разчита повече и е с по-голяма сила
ще се ползва за надолу
става въпрос за 203мм ротори
и ако авида е по-мощен то достатъчно по-силен ли е за да си заслужава 60 лева отгоре, защото ако спира 1 идея по-добре от хейса, то тогава за мен 60лева отгоре са неоправдани :crazy:

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 7:52 am
от XEK
казват или поне така съм чувал, че бб7 е най-добрата механична спирачка

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 9:38 am
от Crimson
Всичко при Авида е по-добре направено, не само спирачната сила. От личен опит и с двете спирачки ти казавам, че няма смисъл да даваш каквито и да е пари за МХ1 ;) :)

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:05 am
от Гост
Абе така е,че авида си е Авид..обаче аз позлвах мх1 един сезон за задна ..миналата година и се справяше перфектно.. и доколкото съм пробвал от приятели..Авида си спира..отлично няма спор..Но и Хейса си е много добре..

Та мисълта ми е...такава де ... Хейса :D :^: ;)

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:15 am
от bikerider
TLC-attack написа:Абе така е,че авида си е Авид..обаче аз позлвах мх1 един сезон за задна ..миналата година и се справяше перфектно.. и доколкото съм пробвал от приятели..Авида си спира..отлично няма спор..Но и Хейса си е много добре..

Та мисълта ми е...такава де ... Хейса :D :^: ;)


така и не разбрахме има ли всъщност мисъл и каква е тя...

още един глас за Авида

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:16 am
от jivkonik
АВИД - в комбинация с лостчета позволяващи реглаж на модулацията и жила-брони-накрайници Jagwire! :agree:

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 1:33 pm
от Pirate
Извинявам се предварително на автора на темата, но за да не пускам нова, която да е супер подобна искам да попитам за мнение: Avid BB5 vs. Hayes MX1, които са на точно една и съща цена, като и двете идват в комплекта без преходник от PM->IS.

Интересува ме понеже от описанието в електронните магазини няма инфо за това, дали MX1 има настройка на отстоянието от диска на неподвижната накладка - нещо което при ВВ5 го няма.

И втория ми въпрос пак към хора, които имат MX1 - при ВВ5 има настройка за натегнатостта на пружината - има ли го този момент при MX1 и изобщо нужно ли е това.

При MX1-то настройката на феродото с шестограм ли е или без инструмент?

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 1:43 pm
от bdz43r
Pirate написа:Интересува ме понеже от описанието в електронните магазини няма инфо за това, дали MX1 има настройка на отстоянието от диска на неподвижната накладка - нещо което при ВВ5 го няма.
Има го и при ББ5. Няма настройка на подвижната и трябва с жилото да се настройва.

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 2:53 pm
от gatof
аз карам с ББ5 за задна с лостче DEORE и 160диск, с цяла броня и тапи Jagwire... Rockssssss!!!! супер доволен съм. а един приятел има ББ7 с диск 160 отпред и отзад и моето впечатление е че предната не спира добре , много насича при спиране... диска не е крив, странна работа....

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 2:56 pm
от Мъро
Има и други фактори за работата на една спирачка.

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 3:11 pm
от HepBeH_XaMcTep
Още един глас за бб7;
и това го казвам, като човек ползвал пдорължително време и с 2-те сприачки

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 3:12 pm
от gatof
Мъро написа:Има и други фактори за работата на една спирачка.

дали може да е от лостчето... щото стискам и започва да спира леко , и като стисна още съвсем малко спира супер, демек няма плавност при работата ... при мен с Deore лостче работи чудесно чудесно... :offtopic: :offtopic: :offtopic: sorry

и аз съм за ББ пич. заслужава си парите отгоре!

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 8:36 pm
от kww
бб7 100% мх не струва аз карам с бб7 минах на тях от ел камино карал съм и други хидравлики но бб7 са по добри от всички

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:25 pm
от screamBoy
от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:31 pm
от Rancid
screamBoy написа:от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

И аз съм с BBDB :bowdown: .Няма по-брутална механика.Моята 165-ка спира повече със скапано жило и броня и обикновен FR лост повече от нова седмица с 185 мм ротор.Между другото какви накладки стават на нашите screamBoy?

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:33 pm
от URNEST
screamBoy написа:от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

Я се похвали. ;)

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 10:37 pm
от screamBoy
Rancid написа:...Между другото какви накладки стават на нашите...


такива от 33лв, по възможност без масло по тях ^_^

... кажете НЕ на спама ...

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 11:01 pm
от jivkonik
Rancid написа:
screamBoy написа:от 3 години ползвам комплект AVID BBDB (предшественика на BB7) и въобще не съм си и помислял да ползвам други, 7" ротор е достатъчен за всичко, освен ако не си купиш вилка за която има само 1 модел преходник (и той е друг) ^_^

Моята 165-ка спира повече със скапано жило и броня и обикновен FR лост повече от нова седмица с 185 мм ротор.

:rofl: :rofl: :rofl: Твоята е най-великата на света, и понеже 185 цата не спира така добре АВИД спряха производството на 165 мм дискове, за да има разлика в спирането :bowdown: :bowdown: :bowdown:

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 25, 2007 11:06 pm
от Rancid
Да, най-великата е.Ти карал ли си и двете спирачки?Щото дори човека със 185-цата смята моята за по-силна.Изобщо ми стана ясно,какъв спец си по канондейлите,запазените имена и е-bay търговете,но си мисля че досега не съм показвал неуважение към теб за да се подиграваш.

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 12:05 am
от HepBeH_XaMcTep
Rancid написа:Да, най-великата е.Ти карал ли си и двете спирачки?Щото дори човека със 185-цата смята моята за по-силна.


А нали се сешаш, че човека със 185-цата може да не я е настроил как трева ;)


п.с.
и аз гледах тъпо :bigeyes: като един колега с 8" бб7-ци викаше "Батка... Т'ва как спира.... Кво си им правил на тея спирачки бре?!?!"( за справка - бб7 160мм)

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 12:17 am
от Rancid
Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 6:40 am
от Stuny
BBDB е по-силна от BB7 , спирачките не са обсолютно еднакви!

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 8:49 am
от jivkonik
Rancid написа:Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

:beer: Добре, излигавих се, сори!
А колко време си карал и двете? Няколко спускания имаш ли върху тях?
Намерих следния коментар във форума на mtbr.com

Avid introduced the "Type F" BBDB in '99 or early 2000. Main differences between it and today's offering is it uses 165mm rotors, and used magnets to connect the pads to the pad adjustment device (no spring clips).

The only downside to the 165mm rotors is they weren't standard, and the magnets tended to rot out after time. No major issues with either of these. 165mm rotors are still available, and the newer Avid replacement pads with spring clips work just fine in the original brakes.

In spring of '02, the brake was redesigned to work natively with 160mm rotors, and eliminated the magnets. The "Type N" was still referred to as the BBDB, but is the same caliper sold today as the BB7 (check that... not sure if the black '08 is the same caliper design).

In any event (if I recall correctly), the BBDB designation didn't change to "BB7" until around the time SRAM acquired Avid, around spring of '04.

In any case, being 2002 vintage, it's not really clear to me what you've got. If it's got a plastic Avid logo on the arm extending to the cable stop, it's the earlier type F. If it's got an Avid decal on the caliper body, you've got the newer type N. In either case, you've got a great set of calipers, and a good step above the BB5s you're retiring.

Твоята с магнити ли държи накладките?!
И моите са ББДБ, но от типа N съгласно горния текст и ротора на едната е 160мм и не е с магнити държането на накладките.
И 185-цата ми спира повечко от 160-цата. ДООооста повечко.

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 9:26 am
от Rancid
С магнити е.Само върху седмицата имам едно спускане.И Зозка май е имал такива,нека си каже мнението ако иска.

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 9:39 am
от mulltex
по темата - твърдо за ББ7-ца - въз основа над 1 сезон опит :D

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 9:45 am
от jivkonik
Rancid написа:С магнити е.Само върху седмицата имам едно спускане.И Зозка май е имал такива,нека си каже мнението ако иска.

Мдаммм имаш първата версия, а магнитите държат ли още или с пружинката монтираш накладките?! Вътре буталото на подвижната с по-голяма площ ли е от това на по-късните версии (N) и ББ7?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 9:53 am
от Rancid
Държат си.Не съм сравнявал буталата и немога да ти кажа.Ако ми покажеш някаква снимка на буталото на ББ7 до самата спирачка бих могъл да ти кажа.

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 9:58 am
от airborneone
:offtopic:
Rancid написа:Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

Как пък сръвни механиката със хидравликата?

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 10:00 am
от jivkonik
Rancid написа:Държат си.Не съм сравнявал буталата и немога да ти кажа.Ако ми покажеш някаква снимка на буталото на ББ7 до самата спирачка бих могъл да ти кажа.

Окс, ще гледам да я щракна отвътре скоро! :agree:

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 26, 2007 10:27 am
от Rancid
airborneone написа::offtopic:
Rancid написа:Добре си беше настроена.Между другото и от J5 e по-силна(поне за мен).

Как пък сръвни механиката със хидравликата?

Не говоря за усещане,а единствено за сила.Или е невъзможно една механика да спира повече от хидравлика?
@jivkonik
Ок. :beer: